Umění na známkách přehled
kolektiv autorů
Publikace s množstvím barevných reprodukcí, vydaná v rámci Světové výstavy poštovních známek Praga 1988. Autorem úvodního textu je Jiří Kotalík. Hlavní část knihy tvoří soupis děl na československých poštovních známkách v letech 1946-1988, zpracovaný J. Assmannem, G. Kordošovou, E. Trojanovou a J. Volkovou.
Můj komentář
Zatím jste nenapsal(a) svůj komentář ke knize Umění na známkách. Přihlašte se a napište ho.
Nové komentáře (2)
Související novinky (0)
Zatím zde není žádná související novinka.
Citáty z knihy (0)
Zatím zde není žádný citát z knihy.
Kniha Umění na známkách v seznamech
v Přečtených | 3x |
v Doporučených | 1x |
v Knihotéce | 2x |
Štítky knihy
filatelie poštovní známky obrazy (umění) slovenské malířství
Štítek filatelie – úlovek č. 3 // Soupis, na který láká anotace shora, čítá 352 položek, tudíž hledáte-li knihu na jedno odpoledne, tato se do užšího výběru patrně nedostane. Zaslouží si víc času. // Osvědčil se i pomocník google, protože možnost porovnat předlohu a známku, vidět je na jedné stránce pod sebou, vnímat barvy, detaily a rozdíly, máte přibližně u každého sedmého kousku. Myslím ovšem, že i to je dost na to, aby člověk pocítil při prohlížení radost. A vzbudil se v něm zájem. // Z českých řad uvádím Václava Brožíka, Josefa Čapka, Emila Fillu, Vojtěcha Hynaise, Františka Kupku, Kamila Lhotáka a Alfonse Muchu.
Zvláštní místo v tomto komentáři však náleží rytcům. Jsou to:
Jiří Bouda (1934-2015); Martin Činovský (*1953); Václav Fajt (*1952); Jaroslav Goldschmied (1890-1977); Josef Herčík (1922-1999); Bedřich Housa (*1926); Ladislav Jirka (1914-1986); Jan Mráček (1909-1987); Miloš Ondráček (*1936); Bohdan Roule (1921-1960); Jindra Schmidt (1897-1984); Jiří Švengsbír (1921-1983).
Maximální počet hvězd!
-----------------------------------------------------------------------------------
CITÁT:
„Je radostné, může-li návštěvník letošní expozice Umění a známka, která je nedílnou součástí Světové výstavy poštovních známek PRAGA 1988, znovu konstatovat koncepční a cílevědomý vztah federálního ministerstva spojů k výtvarnému umění, jehož poklady – dnes převážně často uchovávané v muzeích a galeriích – jsou soustavně zveřejňovány.(…)“