Vědomí v přírodě. Russellovský přístup přehled

nehodnoceno
Vědomí v přírodě. Russellovský přístup
https://www.databazeknih.cz/img/books/32_/321868/mid_vedomi-v-prirode-russellovsky-prist-gnW-321868.jpg 0 0 0

Novinka nakladatelství SMRŠŤ navazuje na titul z minulého roku Vědomí bez redukce, kde editoři James Hill a Jakub Mihálik předložili šest esejů z oblasti současné filosofie mysli. Jeden z editorů této knihy – Jakub Mihálik – se ve své první monografii pokouší představit a kriticky zhodnotit ústřední přístupy k fenomenálnímu vědomí v současné filosofii mysli a představuje jeden originální a rozvětvený argument proti hlavním variantám fyzikalismu a ve prospěch russellovského monismu. Tento přístup, inspirovaný myšlením Bertranda Russella a v českém prostředí zatím jen málo diskutovaný, zahrnuje celou řadu značně různých teoretických proudů. Autor argumentuje, že nejpřesvědčivější formou russellovského monismu, a tak i nejpřesvědčivějším naturalistickým přístupem k vědomí, je konstitutivní russellovský panpsychismus. Podle tohoto směru jsou fundamentální fyzické elementy realizovány primitivními vědomými prožitky, které v rámci komplexních systémů konstituují vědomí živočichů i lidí. Alespoň primitivní forma vědomí je tedy podle tohoto přístupu ve vesmíru mnohem rozšířenější, než se běžně domníváme. Autor rovněž nabízí – s odkazem na intuitivní pojem spoluvědomí – pokus o původní řešení zatím málo probádaného „problému kombinace“, který mnozí považují za závažnou výzvu pro každý panpsychistický přístup.... celý text

Můj komentář

Zatím jste nenapsal(a) svůj komentář ke knize Vědomí v přírodě. Russellovský přístup. Přihlašte se a napište ho.


Nové komentáře (0)

Zatím zde není žádný komentář.


Související novinky (0)

Zatím zde není žádná související novinka.


Citáty z knihy (0)

Zatím zde není žádný citát z knihy.


Kniha Vědomí v přírodě. Russellovský přístup v seznamech

v Přečtených1x
v Chystám se číst1x

Autorovy další knížky

2015  60%Vědomí bez redukce
2016  0%Vědomí v přírodě. Russellovský přístup
Skrýt reklamy