Vražda potřebuje reklamu přehled
Dorothy L. Sayers
Lord Petr Wimsey série
< 10. díl >
V červnu 1933 ještě nebývalo na mediálním trhu obvyklé, aby pod schodištěm slovutné londýnské reklamní agentury dělala reklamu mrtvola. Ani firma pana Randalla nestojí o randál, takže na místo zavražděného textaře Deana záhy přijímá pana Deathe Bredona, který se uvede náručí štěpných sloganů. Leč pozor! Jen zasvěcenci vědí, jaký číman se tu dal ve skutečnosti zaměstnat – zato sám lord Petr Wimsey tuší, že pachatele zločinu je záhodno hledat přímo v budově. Pokud se vyrovná s hektickými nároky, jež na něj kladou klienti, uzávěrky a sazárna, může v agentuře slídit jako ostříž, oslnivě konverzovat a po práci ovívat krásky na večírcích zlaté mládeže. I kdyby mu hrozilo, že ho některá uloví, zůstane akční detektiv s modrou krví vždy a všude noblesním Britem a s přispěním švagra-policisty odhalí, jak rafinovaně se ve městě distribuoval kokain. A mezitím nás stvořitelka všímavého lorda Petra pobaví desítkami postřehů o reklamě, „reklamštině“ a jejích pěšácích, kteří tak rádi klamou masy i sebe.... celý text
Literatura světová Detektivky, krimi Romány
Vydáno: 2020 , OneHotBookOriginální název:
Murder Must Advertise, 1933
Interpreti: Otakar Brousek ml.
více info...
Můj komentář
Zatím jste nenapsal(a) svůj komentář ke knize Vražda potřebuje reklamu. Přihlašte se a napište ho.
Nové komentáře (39)
Jedna z mých nejoblíbenějších detektivek s lordem Petrem. Stále se k ní vracím, i když už jsem ji přečetla mockrát. Příběh je perfektně zpracovaný, s propracovanými postavami a udrží pozornost čtenáře od začátku až do konce.
Na knihách Dorothy L. Sayersové se mi líbí, že to nejsou jenom detektivky, jsou to zároveň i situační komedie a tak trochu charakterové studie. V této knize nám představila osazenstvo reklamní agentury tak skvěle, že jsem si je všechny zamilovala. A když došlo na odhalení vraha a jeho konečný osud, tak jsem z toho nakonec byla celá naměkko. Vrah mi nebyl nijak sympatický, a přesto mi způsob, jakým autorka napsala scénu, ve které se rozhodne o jeho osudu, zahrál na city.
Související novinky (0)
Zatím zde není žádná související novinka.
Citáty z knihy (2)
„Kvetoucí vdovství má své zvláštní půvaby!“
„Nikdy předtím si neuvědomil, jak nesmírně důležití jsou v národním hospodářství chudí a poměrně nezámožní lidé. Rozsáhlá nadstavba průmyslové civilizace není vybudována na bohatých, kteří kupují jen to, co potřebují, a jen tehdy, když to potřebují, nýbrž na těch, kteří touží po přepychu nad své poměry a po prázdni, která je jim navždy odepřena, a jež lze tudíž lehko omámit a umluvit, aby utratili několik svých těžce vydělaných šilinků za cokoli, co jim slibuje byť jen chvilkovou iluzi přepychu a prázdně.“
Kniha Vražda potřebuje reklamu v seznamech
v Právě čtených | 3x |
v Přečtených | 241x |
ve Čtenářské výzvě | 22x |
v Doporučených | 21x |
v Knihotéce | 156x |
v Chystám se číst | 45x |
v Chci si koupit | 4x |
v dalších seznamech | 2x |
Štítky knihy
vraždy detektivní a krimi romány reklama a propagace detektivky z lékařského prostředí Zlatý věk anglické detektivky (1920–1939)
Autorovy další knížky
1979 | Dobrodružný život milovníka starých tisků |
1960 | Vražda potřebuje reklamu |
1970 | Nepřirozená smrt |
1991 | Třikrát lord Petr |
1967 | Záhada španělské truhly |
Výborně napsáno (i načteno Otakarem Brouskem ml.), ale reálile i prostředí líčené v detektivce (mimochodem s mistrným vykreslením charakterů jednotlivých postav) jsou dnes již "mimo mísu". Skoro bych to charakterizoval jako historický detektivní román...