Vyjmenovaná čtení o přírodě přehled
Jan-Michal Mleziva
Kniha určená mladším školákům přináší mnohem víc než jen spoustu informací ze světa zvířat a rostlin. Jak napovídá název knihy, souvisí její obsah s tradičním úkolem dítěte v české škole – s osvojením vyjmenovaných slov. Formou „zakopávání“ o barevně zvýrazněná slova v textu má čtenář příležitost ukládat si jejich tvary do paměti bez jakéhokoliv vědomého pocitu učení. A to ještě není vše – autor se coby zkušený pedagog pokouší podnítit děti k přemýšlení o sobě, o jazyce a o dění okolo nás.... celý text
Můj komentář
Zatím jste nenapsal(a) svůj komentář ke knize Vyjmenovaná čtení o přírodě. Přihlašte se a napište ho.
Nové komentáře (3)
Těžko se dá něco doporučit jen tak, proto vkládám odkaz na povedenou prezentaci knihy v České televizi:
http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/1183270092-knizni-svet/21154215628/obsah/170781-nove-knihy-pro-deti/
Zajímavé počtení i pro dospělé. Pro děti je to úžasná věc jak si fixovat správné tvary vyjmenovaných slov, v tomto případě tedy jen z okruhu příroda. Těším se na pokračování. :-)
Související novinky (0)
Zatím zde není žádná související novinka.
Citáty z knihy (0)
Zatím zde není žádný citát z knihy.
Kniha Vyjmenovaná čtení o přírodě v seznamech
v Přečtených | 5x |
v Knihotéce | 2x |
v Chci si koupit | 1x |
v dalších seznamech | 2x |
Autorovy další knížky
2011 | Vyjmenovaná čtení o přírodě |
2013 | Kapesní atlásek – Ptáci našich měst |
2020 | Befelemepeseveze |
2018 | ZOO |
2012 | Slovníček Vyjmenováček - PY |
Škoda, že už není zvykem vyslovovat při čtení a v řeči tvrdá y,ý. Všechna vlastně vyslovujeme měkce, což je právě ten kámen úrazu, s kterým se musí poprat všichni třeťáci. Naprosto souhlasím s autorovým názorem, že nejlépe se pravopis obtížných slov vryje do paměti, když taková slova čteme znovu a znovu. A velmi mu přitom pomohlo, že ve vyjmenovaných slovech se vyskytuje dost slov z přírody, aby to vydalo na celou knížku. Dokázal o každém napsat dokonce celou stránku velmi zajímavých informací. Doprovodné obrázky, vždy naproti textu, jsou živě barevné, dívá se i na ně hezky, jen mi někdy připadalo, že je mohu ocenit spíš po výtvarné stránce, ale nejsou vždy přesné. Například u sýkorky mi často uhnul pohled od textu k obrázku, abych si uvedená slova ověřila, ale obrázek byl jiný než se psalo.
Přesto považuji tuto knihu jako výbornou investici pro učitele i rodiče.