Vzpomínky na starou Olomouc a její předměstí přehled
Milan Tichák
Přelom 20. a 21. století znamenal pro Olomouc i přelom v literatuře o historii města. Knihy Vzpomínky na starou Olomouc a na ni volně navazující Paměť olomouckých předměstí dokázaly, že o minulosti lze psát hluboce zasvěceně a přitom srozumitelně a čtivě. Obě díla vyvolala mimořádný ohlas u čtenářů i odborníků a inspirovala řadu dalších podobných publikací. Dnes už jsou obě knihy nedostupné. Čtenáři je dostávají v tomto svazku poprvé společně, navíc opravené a aktualizované. Milan Tichák (1933) je historik a popularizátor novodobých olomouckých dějin, autor řady úspěšných knih Vzpomínky na starou Olomouc (1997), Paměť olomouckých předměstí (2000), Příběhy olomouckých pomníků (2002), Když padly hradby (2005), Ztracené adresy (2007), Lexikon olomouckých ulic, Olomouc rodu ženského (obě 2009) a Olomouc z nadhledu (2011).... celý text
Můj komentář
Zatím jste nenapsal(a) svůj komentář ke knize Vzpomínky na starou Olomouc a její předměstí. Přihlašte se a napište ho.
Nové komentáře (1)
Související novinky (0)
Zatím zde není žádná související novinka.
Citáty z knihy (0)
Zatím zde není žádný citát z knihy.
Kniha Vzpomínky na starou Olomouc a její předměstí v seznamech
v Přečtených | 4x |
v Knihotéce | 6x |
v Chystám se číst | 3x |
Autorovy další knížky
1997 | Vzpomínky na starou Olomouc |
2001 | Olomoucko |
2007 | Ztracené adresy: o tom, co v Olomouci bývalo a co už není |
2009 | Lexikon olomouckých ulic |
2000 | Paměť olomouckých předměstí |
Přestože nejsem velkým konzumentem titulů o historii, tímto mi Tichák ukázal, že vždy nutně nemusí jít o sled událostí jednoho místa nebo doby, ale že existují i takové knihy, které mě dokážou vtáhnout do děje. Líbil se mi jazyk – srozumitelný, živý, ne jen strohý popis faktů. Autor mě doslova provedl starou Olomoucí a docela vtipně komentoval nejen velké množství fotografií.
Kniha není napsána "po časové ose", což chvílemi vyvolává dojem chaotičnosti, ale autor čtenáře na začátku každé kapitoly, která se zabývá jedním tématem (radnicí, školami, náboženstvím atd.), uvede do děje a připomene historické souvislosti.