Ženy v islámu versus ženy v židovsko-křesťanské tradici: Mýtus a realita přehled
Šaríf Abd al-‘Azím
https://www.databazeknih.cz/img/books/55_/553100/bmid_zeny-v-islamu-versus-zeny-v-zidovsko-krestanske-tradici.jpg
3
3
3
Popis knihy zde zatím bohužel není...
Duchovní literatura Náboženství
Vydáno: 2010 , Islámská Nadace v PrazeOriginální název:
Women in Islam versus Women in the Judaeo-Christian Tradition
více info...
Můj komentář
Zatím jste nenapsal(a) svůj komentář ke knize Ženy v islámu versus ženy v židovsko-křesťanské tradici: Mýtus a realita. Přihlašte se a napište ho.
Nové komentáře (1)
Související novinky (0)
Zatím zde není žádná související novinka.
Citáty z knihy (0)
Zatím zde není žádný citát z knihy.
Kniha Ženy v islámu versus ženy v židovsko-křesťanské tradici: Mýtus a realita v seznamech
v Přečtených | 5x |
v Knihotéce | 5x |
v Chystám se číst | 4x |
v Chci si koupit | 1x |
Cílem publikace je vyvrátit mýtus o misogynním islámu. Autor v 15 tematických kapitolách (od prvotního Evina hříchu, přes postavení ženy u soudu, při rozvodu, majetková práva, mateřství, vdovství až po hidžáb a polygamii) ukazuje, že islám je v teorii k ženám spravedlivější než Bible nebo rabínská tradice. Srovnává je s koránským textem a sunnou.
Argumenty většinou uvádí pádné, ale jak už to tak u podobných textů bývá, argumentaci vždycky podřizuje náboženskému přesvědčení. Třeba sunnu vybírá dost selektivně, jako by žádné misogynní hadísy neexistovaly. Vůbec se nezabývá třeba hadísy o tom, že žena je stvořena z křivého žebra, proto na ni muž musí být hodný; nebo o tom, že žádný lid, který vede žena, nemůže prosperovat; nebo další o tom, že ženy tvoří největší část obyvatel pekla. Nejsou to přitom žádné pochybné hadísy, jsou uvedené v uznávané sbírce al-Buchárího, kterou jinak autor sám cituje. Zároveň se taky někdy vyhýbá otázkám, jejichž odpovědi by nemusely podpořit islámskou vizi společnosti. Např. v případě mnohoženství. Na světě je jistě víc žen než mužů, a proto může být polygamie dobrý nápad, ale co když je to někde obráceně (což skutečně je)?
V epilogu přiznává, že islámské země jsou daleko ideálu, neboť jednak se nikdy neodklonily od předislámských tradic, jednak se nechaly příliš ovlivnit Západem. A končí trochu rozporuplnou výzvou k dialogu, k vzájemnému poznávání a výrokem, že „něco je v současné společnosti úplně špatně“ a naopak „něco je na islámu správné a je čas to zjistit“.