Život a dílo skladatele Foltýna přehled
Karel Čapek
Nedokončený román K.Čapka
Můj komentář
Zatím jste nenapsal(a) svůj komentář ke knize Život a dílo skladatele Foltýna. Přihlašte se a napište ho.
Nové komentáře (44)
Velice zajímavý námět, je škoda, že dílo zůstalo nedokončeno. Nápad s pohledy různých osob na jednoho člověka se mi moc líbil, ačkoliv hlavní hrdina mi byl velice nesympatický až protivný. A stejně jako Venda32 jsem si googlovala, zda je to fiktivní postava, nebo zda takový skladatel opravdu žil :-).
Čapek, který rozhodně stojí za přečtení a přesto věřím, že je často opomíjen. I já jsem na knihu přišel díky čtenářské výzvě. Životní lhář, snílek, celým srdcem hudebník a vypočítavá vyžírka. Přesto takovou postavu pan Čapek popsal náhledem vícero postav takovým uvěřitelným způsobem, že mi to nedalo a radši jsem si internetu podíval, zda opravdu nežil :-)
Související novinky (0)
Zatím zde není žádná související novinka.
Citáty z knihy (0)
Zatím zde není žádný citát z knihy.
Kniha Život a dílo skladatele Foltýna v seznamech
v Právě čtených | 2x |
v Přečtených | 339x |
ve Čtenářské výzvě | 59x |
v Doporučených | 24x |
v Knihotéce | 134x |
v Chystám se číst | 42x |
v Chci si koupit | 2x |
v dalších seznamech | 2x |
Štítky knihy
umělci česká literatura psychologické romány opery a operety hudebníci, muzikanti poslední kniha autora pohled jiné postavy na původní příběh české romány
Autorovy další knížky
1948 | Bílá nemoc |
2004 | R.U.R. |
2017 | Válka s Mloky |
2009 | Dášeňka čili Život štěněte |
2004 | Matka |
Vtipné a aktuální torzo Čapkova posledního románu, v němž opět dokazuje, že Čapek ani po sto letech nezestárl ani o rok. Jeho romány jsou stále aktuální a tento konkrétně jsem si užil, poněvadž znám jistého nejmenovaného autora, který jako by svým pozérstvím a touhou stvořit veliké dílo navzdory nedostatku talentu z oka vypadl samotnému Foltýnovi.
Nedokončený závěr budiž po vzoru knihy Genesis varováním každému umělci: "Odděluj, odděluj! I když tvé dílo je z tebe, musí se začínat i končit samo v sobě, jeho tvar musí být tak dokonale uzavřen, že už v něm není místa pro nic jiného, ani pro tebe ne; ani pro tvou osobitost, ani pro tvou ctižádost, pro nic z toho... Všechno špatné a nečisté umění pochází z toho, že v něm zůstalo něco osobního, co se nestalo tvarem a věcí oddělenou..."