Život v tahu aneb Třicet roků rocku přehled
Ondřej Konrád , Vojtěch Lindaur
Kniha zachycuje dění na československé rockové scéně do roku 1983.
Můj komentář
Zatím jste nenapsal(a) svůj komentář ke knize Život v tahu aneb Třicet roků rocku. Přihlašte se a napište ho.
Nové komentáře (4)
Souhrnné vydání série článků vydávaných v novinách Gramorevue, bohužel ochuzená o velké množství obrázků, které v daném periodiku byly zveřejněny. Tato stať se pochopitelně stala i páteří následně vydané publikace Bigbít.
Související novinky (0)
Zatím zde není žádná související novinka.
Citáty z knihy (0)
Zatím zde není žádný citát z knihy.
Kniha Život v tahu aneb Třicet roků rocku v seznamech
v Právě čtených | 1x |
v Přečtených | 14x |
v Doporučených | 2x |
v Knihotéce | 18x |
v Chystám se číst | 3x |
v dalších seznamech | 1x |
Štítky knihy
20. století hudební skupiny, kapely česká hudba rock populárně-naučné publikace hudební publicistika černobílé fotografie historie a fakta
Velká paráda tahle útlá knížečka, pro pamětníky starší generace, lahůdka. Oceňuji i zmínku o slovenské scéně Varga, Lipa, Ursini. Collegium Musicum jsem viděl na živo v klasické sestavě Varga, Frešo, Hájek v roce 1978, Varga byl slovenský Keith Emerson. Zmínka o jeho kapele v brožůře, Emersonovo Nice hostovalo i u nás , později Emerson, Lake, Palmer LP Targus bylo boží. V 70. letech byla hudba v tehdejším Československu ze socialistických států asi nejmodernější s vysokou profesionalitou hudebníku, dýchali nám na záda Maďaři s (Omega, Locomotiv GT,Hobo Blues Band), Poláci ( Skaldowie, Budka Suflera, Czeslaw Niemen, SBB) , NDR ( Puhdys, Kreis, Combo Stern Meissen) V SSSR se rocku asi báli A. Solženicyn řekl, takový kolos jako SSSR může rozetnout jenom elektrická kytara :-), v časopise Melodie nám představili jen Allu Pugačevovou, Bulata Okudžavu a Vladimír Vysockij. Cenný úlovek v knihobudce, vydala to Tvorba to byl před rokem 1989 komunistický plátek, který byl vyprodán jen jednou v roce 1983 když se zde objevil článek jakého si J. Krýzla Nová vlna se starým obsahem, který označil české hudebníky za nástroj ideologické diverze.