Historické tisky vokální polyfonie, rané monodie, hudební teorie a instrumentální hudby v českých zemích do roku 1630 recenze
Petr Daněk
Práce věnovaná obecně dějinám renesančního a raně barokního hudebního tisku ilustruje na konkrétních případech jednak šíření, recepci a dochování zahraničních hudebních tisků v českých zemích, jednak domácí předbělohorskou polyfonní produkci. Po úvodní kapitole (Vývoj tisku vokální polyfonie v Čechách v období 1500-1630) následuje analýza nototiskařské činnosti Jiříka Nigrina (Černého) s aktualizovaným soupisem hudebních tisků z jeho dílny (celkem 72 položek) a tři sondy do problematiky hudební knižní kultury ve střední Evropě (tisky rudolfínského hudebníka Francisca Saleho, znovu objevený tisk motet Orlanda di Lasso z roku 1580, hudební knihovna posledních Rožmberků). Po kapitole popisující významnou bohemikální kolekci hudebních tisků a rukopisů pololegálně vyvezených koncem 20. století do USA následuje vlastní jádro práce – katalog hudebních tisků vokální polyfonie, rané monodie, hudební teorie a instrumentální hudby z let 1488-1628 dochovaných v českých fondech. Katalog doplňují informace o nenalezených a ztracených tiscích a reprodukce vybraných titulních stran. Orientaci v katalogu usnadňuje provenienční rejstřík tiskařů a nakladatelů, rejstřík skladatelů, hudebních teoretiků a editorů (včetně autorů skladeb v kolektivních sbírkách) a standardní rejstřík osob.... celý text
U této knihy zatím nejsou recenze.
Zde se můžete podívat na hlavní přehled recenzí.
Autorovy další knížky
2006 | Rudolfinská Praha 1576 - 1612 |
2015 | Historické tisky vokální polyfonie, rané monodie, hudební teorie a instrumentální hudby v českých zemích do roku 1630 |
2018 | Hudba v rudolfínské Praze |