Klestění zarostlého chodníčku aneb Janáček pro samouky recenze
Benjamin Kuras
Napěvky, trylky, sčasovky a spletny. Tak Janáček pojmenoval své hudební útvary. A jsou to nejkratší sekvence tónů dávající hudební smysl a obsahující hudebni sdílení. V lingvistice by tomu asi odpovídal morfém. Janáčkovy hudebni kejkle s útržky melodií se trochu podobají namátkovému tahání rozstřihaných textů na jednotlivá slova z klobouku, jímž dadaisté do bizarních kombinací sestavovali na první pohled vzájemně nesouvisející sdělení a objevovali v nich nové souvislosti, nové obsahy a nové významy, jaké si tradiční poetický řád nedokázal představit. Janáček to dělal podobně ze zdánlivě nesouvislých notových zápisků, náhodně odposlouchaných, pečlivě zapisovaných a pak pracně kombinovaných v nové melodické struktury.... celý text
U této knihy zatím nejsou recenze.
Zde se můžete podívat na hlavní přehled recenzí.
Autorovy další knížky
1996 | Češi na vlásku - Příručka národního přežívání |
2015 | Jak zabít civilizaci |
2004 | Tao sexu - Jak udržovat ženu v blahu a zpomalit stárnutí |
2012 | Soumrak bílého muže |
2016 | Poslední naděje civilizace |