Mít vše hotovo: umění produktivity bez stresu recenze
David Allen
„Knihu doporučuji k prostudování každému, kdo měl někdy pocit, že mu práce přerůstá přes hlavu.“ - Michal Kašpárek, Finmag.cz Tato kniha je naprosto jiná, než všechny ostatní knihy o produktivitě. Poprvé vyšla před patnácti lety a za tu dobu se stala fenoménem. O její kvalitě svědčí tři miliony prodaných výtisků ve více než 30 jazycích. Statisíce lidí si díky metodě GTD dokáží naplánovat svůj pracovní i osobní čas a mohou se plnohodnotně věnovat práci, rodině i koníčkům. Tisíce účastníků kurzů a workshopů dále prohloubilo svoji znalost metody natolik, že ji mohli zavést do firem, kde pracují a tyto se tak staly lépe organizovanými a zaměstnanci spokojenějšími. Nyní autor přepsal celou knihu od začátku do konce, aby v ní zohlednil práci v nové, digitální době. Jednu věc ale na knize měnit vůbec nemusel, a sice její základní principy a techniky produktivity beze stresu. Nováčci, kteří se setkávají s metodou GTD poprvé, oceňují její modularitu, možnost zavádění systému po částech, kdy další krok mohou učinit až po zautomatizování předchozího. Také rady, kterých kniha obsahuje nespočet, jsou aplikovatelné i jednotlivě a progres tedy přichází hned od prvních okamžiků používání. Dlouholetým uživatelům metody GTD David Allen slibuje, že najdou v tomto přepracovaném vydání zcela novou úroveň zapojení a objeví informace, které čekají na uplatnění v rámci struktur a nástrojů s nimiž už dávno pracují. Autor aktualizoval postupy v této knížce s ohledem na moderní technologie a také s ohledem na moderní poznatky o činnosti mozku v neurologii. Jeho zásady jsou ale vždy spjaty s nadčasovými principy, kterými se řídí lidská pozornost, emoce a kreativita. Zapojíte-li tuto knihu do svého života, získáte neocenitelného průvodce při změně životního stylu směrem k těm skutečně důležitým stránkám prácovního i osobního života. V knize se mimo jiné dozvíte - jak naložit s množstvím informací, které se na vás valí a vyhnout se zahlcení - jak sám(a) sebe zorganizovat a přitom zůstat v klidu - jak si zorganizovat fyzické materiály (i stůl, šuplata, šanony apod.) - jak si udělat pořádek v projektech - podle jakého klíče věci třídit - jak na nic nezapomínat a mít čistou hlavou - jak používat vstupní schránky (inboxy) - jak funguje legendární Allenovo „dvouminutové pravidlo“ - jak efektivně používat email a další komunikační kanály - jak nejlépe využít každou volnou chvíli během pracovního dne... celý text
Literatura světová Literatura naučná Osobní rozvoj a styl
Vydáno: 2016 , Jan MelvilOriginální název:
Getting Things Done: The Art of Stress-Free Productivity, 2001
více info...
U této knihy zatím nejsou recenze.
Zde se můžete podívat na hlavní přehled recenzí.
Štítky knihy
seberealizace rozvoj osobnosti, osobní rozvoj organizace času manažerské dovednosti sebeovládání