Problémy filosofie výchovy recenze
Vladimír Grulich
V moderním světě se nebývale zkomplikovala situace člověka. Tím vzrůstá i zájem o antropologické problémy, a to nejen v rovině filosofie, ale i z hlediska jiných vědních oborů, které se člověkem zabývají. Tato okolnost stále výrazněji poznamenává moderní myšlení na Západě a v poslední době i u nás. Autor studie, kterou předkládáme čtenářům, se především zamýšlí nad tím, jak prohloubit antropologickou orientaci moderní pedagogiky ve filosofickém i empirickovědném smyslu. Vychází z poznání, že vědecká pedagogika, která vtiskuje konkrétní tvar humanizačním a emancipačním snahám naší společnosti ve vztahu k jednotlivci, se nemůže rozvíjet bez vytvoření empiricko-výzkumné základny orientované pprogramním hlediskem filosofické koncepce člověka. Odmítá názory některých západních autorů, že marxismus nevytvořil filosofickou koncepci člověka, která by se mohla stát takovým programním východiskem antropologických aspirací moderní vědecké pedagogiky. Ukazuje, že filosofické otázky člověka tvořily integrální součást a podstatnu dimenzi marxismu, která byla nastolena již v pracích K. Marxe, a naznačuje, v čem může být tato marxistický koncepce člověka, zvláště Marxova myšlenka o totálním člověku, pro pedagogiku plodná.... celý text
U této knihy zatím nejsou recenze.
Zde se můžete podívat na hlavní přehled recenzí.