Výchova a vzdělávání romských žáků jako pedagogický systém recenze
Jaroslav Balvín
Monografie se zabývá výchovou a vzděláváním romských žáků v české škole z hlediska systémové pedagogiky. Systémová pedagogika má v tomto ohledu posloužit jako prostředek k dosažení srovnatelné vzdělanosti na úrovni minorit u nás i státech EU, a to i ve srovnání s majoritní společností. Podstatou prezentovaných záměrů je nejen sledování vztahů mezi cíli a prostředky, ale jde především o hlavní aktéry procesu (romského žáka a učitele). Uvedený proces bývá mnohdy charakterizován jakožto zápas o národní obrození Romů. Studie akcentuje systémový přístup k veškerým prvkům vzdělávacího procesu romských žáků, a to ve smyslu cílů i podmínek včetně role nejrůznějších občanských aktivit, které směřují k dialogu kultur, k překonání diskriminace, k toleranci a rovným možnostem při rovnocenném vzdělání.... celý text
U této knihy zatím nejsou recenze.
Zde se můžete podívat na hlavní přehled recenzí.
Autorovy další knížky
2008 | Filozofie výchovy a metody výuky romského žáka |
2004 | Výchova a vzdělávání romských žáků jako pedagogický systém |
2001 | Romové a sociální pedagogika |
2012 | Pedagogika, andragogika a multikulturalita |
2007 | Skryté vrstvy |