Výzkum médií - Nejužívanější metody a techniky recenze

Výzkum médií - Nejužívanější metody a techniky
https://www.databazeknih.cz/img/books/23_/237552/bmid_vyzkum-medii-nejuzivanejsi-metody-a-237552.jpg 4 3 3

Publikace uvádí čtenáře do metodologie a empirického výzkumu sociálních věd, provádí jej jeho jednotlivými etapami a poskytuje vodítka pro případnou samostatnou vědeckou práci v oblasti výzkumu médií. Hlavní snahou autorky je představit nejčastěji užívané postupy ve výzkumech médií a kultury realizovaných v České republice. Čtenáři si tak osvojí základní pravidla vědecké práce a postupy vytváření a ověřování poznatků v oblasti mediálních, kulturálních a částečně i komunikačních studií. Text představuje především linii vycházející ze sociologické tradice. Publikace čtenářům: * pomáhá zvýšit obeznámenost s termíny z oblasti výzkumu médií a s jejich správným užíváním; * usnadňuje pochopit vztah mezi teoretickou a empirickou částí vědy, mezi teorií a konkrétními výzkumnými technikami; * poskytuje znalost základních výzkumných postupů, metod a technik na poli mediálních, komunikačních a kulturálních studií, a to jak ve vztahu k mediálním obsahům, tak k jejich příjemcům; * zvyšuje schopnost porozumět závěrečným zprávám z výzkumných šetření jak v odborných časopisech, tak z obecně dostupných zdrojů a umět posoudit kvalitu prezentovaných dat a vyvozených závěrů; * rozvíjí dovednosti potřebné pro přípravu a realizaci výzkumu mediální komunikace; * zvyšuje schopnost vhodně a jasně prezentovat výzkumná zjištění akademické obci i široké veřejnosti; * upozorňuje, jakých chyb se vyvarovat při realizaci vlastního šetření a publikování jeho výsledků.... celý text

Recenze knihy – Sedláková, R. Výzkum médií: Nejužívanější metody a techniky VáclavKm

Mgr. Renáta Sedláková, Ph.D. v současnosti (2020) působí při projektu Sinofon na Katedře asijských studií na Filozofické fakultě Univerzity Palackého ...celý text recenze


Štítky knihy

masmédia (tisk, rozhlas, TV, internet) sociologie výzkum

Autorovy knížky

2015  87%Výzkum médií - Nejužívanější metody a techniky