metodika, metodické příručky

štítky

103 knih


Autismus v edukační praxi 2017, Barbora Bazalová

Kniha je určena především rodičům dětí s autismem. Své si v ní najdou také jejich rodiny, učitelé, asistenti pedagoga, studenti nejrůznějších oborů, do kterých problematika autismu spadá, sympatizanti i široká veřejnost,... více


Metodika dramatické výchovy 2011, Eva Machková

Metodika dramatické výchovy. Zásobník dramatických her a improvizací. více


Cvičení pro děti se specifickými poruchami učení 1998, Věra Pokorná

Soubor cvičení pro rozvoj vnímání a poznávání, který učitelům i rodičům umožňuje vybrat takovou činnost, která je pro dítě účelná, protože odpovídá jeho úrovni rozvoje jednotlivých funkcí a přispívá k nápravě příslušné s... více




Řízení kvality softwaru 2013, Petr Roudenský

Seznamte se s procesy testování a řízení kvality softwaru v ojedinělé publikaci, která cílí přímo na testery, analytiky a manažery testování. Dvojice zkušených autorů, která se v oblasti vývoje softwaru a testování pohyb... více


Ako sa ľahko učiť 2005, Kurt Tepperwein

Spôsoby a metódy rýchleho a efektívneho učenia sa. Málokto zo žiakov a študentov vie o obrovských možnostiach, ktoré driemu v podvedomí človeka, o nevyužitých schopnostiach a silách, ktoré možno prebudiť a vyvíjať. A... více


Vědci v mateřské škole 2: Aktivity pro malé badatele 2018, Dagmar Krupová

Kam zmizí kaluže, které se dělají po dešti? Jak se můžeme zahřát, když nám je chladno? Co se stane s cukrem, který nasypeme do čaje? Odkud máme elektřinu? Podobné otázky podněcují dětskou zvídavost a učitel udělá to nejl... více


Příčná flétna: Praktická metodika 1998, František Malotín

Jedinečné dílo, které se podrobně zabývá všemi potřebnými aspekty výuky, nově vysvětluje dýchání, tvoření tónu a zdůrazňuje tolik opomíjený pozitivní přístup ke hře. více


Výstava v archivu: Teorie a praxe 2019, Tomáš Černušák

Zatímco v muzeích a knihovnách má pořádání výstav dlouhou tradici, v archivech jde o poměrně nový jev. Publikace se věnuje výstavní prezentaci v prostředí archivu z teoretického i praktického hlediska. První část je věno... více


Akvarel 1997, José M. Parramón

Velmi stručná příručka uvádí teoretické i praktické pokyny pro malbu technikou akvarelu. více


Príručka pre skautských vodcov 2004, kolektiv autorů

Příručka vydaná Slovenských skautingem pro všechny vůdce a vedoucí oddílu. Shrnuje všechny základní poznatky z metodiky, psychologie, skautských i duchovních nauk, vedení oddílu i některé postřehy k administrativě. Knih... více


Klíčové kompetence a jejich rozvíjení: Východiska, metody, cvičení a hry 2015, Horst Belz

Klíčové kompetence představují soubor znalostí, dovedností a postojů, které přesahují konkrétní oborové znalosti, umožňují jejich efektivní využití, jsou požadovány pro velké množství různých pracovních funkcí a zařazení... více


Sociální kliniky 2019, Pavla Kodymová

Monografie je věnovaná životu a dílu Marie Krakešové (1898–1979), zakladatelky české školy sociální práce. Seznamuje čtenáře s unikátním konceptem tzv. sociálních klinik, jejichž cílem bylo zajistit komplexní praktickou ... více


Asistence lidem s postižením a znevýhodněním 2010, Iva Uzlová

Kniha přináší základní informace o současném legislativním zajištění asistence, možnostech financování, organizaci a náplni práce asistenta, zásadách spolupráce s rodiči, učiteli a poradenskými pracovníky, nabídne prakti... více


Jak na přechody hor 2024, Jakub Venglář

Láká tě svobodné putování s batohem, ale nemáš moc zkušeností? Nevíš, co si na trek zabalit, aby tě krosna nepřibila k zemi, ale zároveň ti nehrozily hlad a zima? Trochu se bojíš spaní venku? Váháš, zda vůbec vyrazit a j... více


Výtvarná výchova v 3. ročníku 1963, Josef Hron

Metodická příručka výtvarné výchovy pro 3. ročník ZŠ. Rozpracovává témata pracovních okruhů daných osnovami do jednotlivých lekcí, přičemž stanoví nejen úkol a námět, ale i postup práce a techniku provedení. V úvodních ... více


101 metod pro aktivní výcvik a vyučování 1997, Mel Silberman

Více než sto metod a námětů pro lektory a učitelé starších studentů a dospělých, které mají vést k aktivnímu způsobu zapojení žáků, podněcují učení formou otázek, týmovou spolupráci a upevnění naučeného. více


Kognitivně-behaviorální koučink v praxi 2015, Michael Neenan

Koučink je dnes tak populární, že provokuje a lze slyšet hlasy: „dnes je každý koučem“. Boom koučinku, o kterém se zmiňují autoři, je v ČR a SR dle všeho na vrcholu, či těsně před ním. Kniha Kognitivně-behaviorální ko... více


Ko-text: tvar, zvuk a gesto, tvůrce, učitel a žák 2015, Martin Raudenský

Kniha Ko-text, adjustovaná v krabici společně s autorsky výtvarně pojatým souborem edukačních pomůcek, zkoumá přístupy dynamicky pojaté výtvarné pedagogiky a strategie současného výtvarného umění v interakci s dětskou tv... více


Nezapomeň své jméno 1984, Marian Reniak

O špionáži západních kontrarozvětek na území socialistických států. V textu jsou i fotografie techniky používané v 60. letech 20. století. více


Jak napsat a používat individuální vzdělávací program 2004, Zdeněk Bělecký

Příručka radí pedagogům jak prostřednictvím IVP integrovat žáky se zvláštními vzdělávacími potřebami, tedy žáky s různým postižením, cizince i děti nadané. Autoři, pracovníci školní inspekce, se snaží vymezit terminol... více