Překlad devátého vydání legendární knihy amerických autorů Davida Bordwella a Kristin Thompsonové. Kniha poprvé vyšla v roce 1979 a od té doby se stala základní učebnicí pro obory filmových studií po celém světě. Vedle z... více
Jak číst film 2004, James Monaco
Jedna z nejčtenějších populárně naučných knih o filmu popisuje nejen jeho technologie, ale i jazyk, teorii a vývoj. Pro mnohé milovníky filmu je tato kniha "biblí". Kniha odkrývá také vztah filmu k ostatním druhům umění... více
Rozbor filmu 2015, Radomír D. Kokeš
Proč se vlastně zabývat analýzou filmu? Tato kniha vychází z předpokladu, že schopnost porozumět filmové výstavbě zásadně posiluje rovněž každodenní diváckou zkušenost. Cílem Rozboru filmu přitom není na zvídavé analytic... více
Zapečetěný čas 2009, Andrej Tarkovskij
Jediná filmově teoretická kniha Andreje Tarkovského. Nabízí srovnání s časopiseckou verzí některých svých kapitol v Tarkovského výboru Krása je symbolem pravdy (Camera obscura, Příbram, 2005). více
Světy na pokračování. Rozbor možností seriálového vyprávění 2016, Radomír D. Kokeš
Každý den čteme, posloucháme či sledujeme všeliká vyprávění na pokračování, která se vracejí k týmž postavám, příběhům či světům. Jak jsou vystavěna? Kterak vedou naši pozornost? Lze jim vůbec porozumět coby samostatným ... více
Krása je symbolem pravdy 2011, Andrej Tarkovskij
Oproti 1. vydání (2005) proběhla aktualizace veškerých příloh podle seznamu v oddílu Dokumentace a poznámek pod čarou k datu 1. 6. 2011. Přibyly tři zcela nové kapitoly: 1. DVD a Blu-Ray s filmy Andreje Tarkovského, 2. V... více
Co je to film? 1979, André Bazin
Stěžejní dílo klasika filmové teorie. více
Spiritualita ve filmu 2007, Jaromír Blažejovský
Kniha popisuje způsoby, jimiž může být ve filmu vyjádřena náboženská zkušenost. Autor přináší komparaci nejinspirativnějších teorií spirituality ve filmu, které se víceméně shodují v názoru, že film disponuje specifickým... více
Jak číst film 2017, Thomas C. Foster
Nepostradatelná analýza nejslavnějšího média — filmu. Když se v kině ztlumí světla a na plátně se ozve lví řev, těšíme se na to, jak budeme šokovaní, vystrašení, nadšení, dojatí a uchvácení. Zatímco jsme zároveň veselí ... více
Filmová řeč 1967, Jerzy Plazewski
Autor, jeden z význačných polských filmových publicistů, podává v knize soustavný přehled a zasvěcený výklad systému filmových výrazových prostředků a způsobů jejich využití v tvorbě filmového díla. Všímá si mimo jiné rů... více
Filmové teorie 1945-1990 2008, Francesco Casetti
Jak se kinematografie stala akceptovatelným předmětem zájmu seriózního intelektuálního bádání, vstoupilo po druhé světové válce uvažování o filmu do nové éry. Mnoho způsobů, v jejichž rámci byl film v posledních padesáti... více
Moje filmy 1996, Andrzej Wajda
Autobiografické črty polského režiséra týkající zejména jeho vlastní filmové tvorby. více
Ingmar Bergman a jeho filmy 2007, Jesse Kalin
Jedna z posledních shrnujících studií o Bergmanově díle je prací profesora filosofie a filmové vědy na Vassar Colledge. Autor se zaměřil na hlavní témata, která se objevují v Bergmanových filmech v jeho různých tvůrčích ... více
Film 1 / Obraz-pohyb 2000, Gilles Deleuze
První svazek monumentálního díla francouzského filozofa a teoretika umění věnovaného kinematografii se zabývá obrazem-pohybem a jeho variacemi. více
Komplexní televize: Poetika současného televizního vyprávění 2019, Jason Mittell
V devadesátých letech se v americké televizní produkci začala objevovat řada seriálů vymezujících se proti dekády zavedeným pravidlům přehlednosti a srozumitelnosti. Riskantnější seriálové projekty jako Městečko Twin Pea... více
Film 2 / Obraz-čas 2006, Gilles Deleuze
Po svazku Film 1. Obraz-pohyb (2000) druhá a závěrečná část základního díla francouzské filmové teorie, v překladu Čestmíra Pelikána, ve filmografické revizi Milana Klepikova a s analytickým doslovem Vlastimila Zusky. "K... více
Schůzky s upírem 1990, Andrzej Kolodynski
Teoretická kniha zabývající se filmovým hororem. více
Studie I. 2007, Jan Mukařovský
První ze dvou svazků obsahuje práce z estetiky, obecné teorie umění a studie věnované divadlu a filmu. Studie dají k dispozici klasické práce vybrané z hlediska potřeb nejširšího okruhu zájemců o humanitní vědy. více
Dějiny filmových teorií 1968, Guido Aristarco
Světoznámá kniha jedné ze čtyř velkých osobností italské filmové kritiky je ojedinělou publikací, která podává systematický přehled filmově teoretického myšlení od počátků kinematografie až do poválečných let. Přes někte... více
Topografie transcendentních souřadnic filmového obrazu 2002, Vladimír Suchánek
Kniha je vlastně zamyšlením, ovšem na základě detailní analýzy, nad tím, lze-li film pojmout jako duchovní umění. Tato, pro mnohé zdánlivě lehce zodpověditelná otázka, se v Suchánkově publikaci ovšem stává úvahou s obecn... více