Aktuální problémy mediální výchovy a mediální gramotnost žáků 2. stupně ZŠ tempo & emoce
Klára Mikulcová
Monografie prezentuje výsledky výzkumu vybraných aktuálních problémů mediální výchovy u žáků 2. stupně ZŠ a vztah těchto žáků k médiím s důrazem na sociální sítě. Zaměřuje se konkrétně na to, jaký zdroj informací používají žáci nejčastěji; zda si žáci ověřují pravdivost informací, fotografií a profilů uživatelů na sociálních sítích a podle jakých kritérií se rozhodují; zda jsou schopni na základě názorných příkladů rozeznat dezinformace, hoaxy, falešné internetové profily a fotografie, product placement, sexismus v reklamách, klamavou reklamu, mediální stereotypy, hating a veřejnoprávní média; zda žáky ovlivňují influenceři, které na sociálních sítích sledují; zda žáci píšou nenávistné příspěvky na internet; zda ovlivňuje četba nenávistných příspěvků vztah žáků k dané skupině (etnické, náboženské apod.) a zda žáci někdy byli obětí nenávistných příspěvků na internetu. Monografie je rozdělena do pěti kapitol. První kapitola se zabývá teoretickým ukotvením základních pojmů, které s realizovaným výzkumem úzce souvisí. Jedná se o pojmy jako média, mediální výchova, mediální gramotnost a sociální sítě. Ve stručnosti také nastiňuje teoretický základ vybraných aktuálních problémů mediální výchovy, mezi něž řadíme dezinformace, hoaxy, falešné fotografie, falešné účty na sociálních sítích, mediální stereotypy, reklamu a hating. Jádro monografie tvoří druhá, třetí a čtvrtá kapitola, která shrnuje metodologická východiska a následně výsledky výzkumu. Zde jsou popsány výzkumné cíle a problémy, podoba výzkumného vzorku, zvolená výzkumná metoda, časový harmonogram a způsob zpracování dat. Výsledky výzkumu jsou zde pečlivě zpracovány pomocí tabulek či grafů, analyzovány, okomentovány a shrnuty. Závěrečná část monografie shrnuje závěry výzkumu Mediální výchova na základních a středních školách ve školním roce 2017/2018, který proběhl pod záštitou České školní inspekce. Výsledky tohoto výzkumu byly komparovány s výsledky námi realizovaného výzkumu.... celý text
Tempo čtení
rychlé |
|
0 % | |
střední |
|
0 % | |
pomalé |
|
0 % |
Žádný uživatel zatím neuvedl tempo čtení této knihy. Buďte první.
Emoce z knihy
Žádný uživatel zatím nepřidal emoce z této knihy. Buďte první.