Didaktická technika pro učitele tempo & emoce
Josef Hlavatý
Skripta Didaktická technika pro učitele přibližují čtenáři základní problematiku předmětu Didaktická technologie. Úvodem jsou zmíněny základy teorie materiálních didaktických prostředků, funkcí technických výukových prostředků a kybernetické pedagogiky. Navazující kapitoly pojednávají o jednotlivých kategoriích didaktické techniky s hlediska funkčního principu a uspořádání klasických i moderních zařízení, jejich obsluhy a výukového využití. Jsou zmíněny způsoby tvorby, získání a využití zvukových, obrazových a datových nosičů. Kapitola o zařízení pro nepromítaný záznam shrnuje dostupné informace o tabulích, prezentačních plochách a jejich příslušenství. Zmíněny jsou zásady psaní na tabuli. Další část zahrnuje promítací plochy, diaprojekci, epiprojekci, zpětnou projekci, projekci mikrozáznamů, zadní projekci a LCD panely. Následuje přehled zařízení klasické a moderní zvukové techniky včetně užívaných nosičů zvuku. Kapitola o televizní technice zahrnuje kamery, vizualizéry, moderní typy televizí, školní televizní okruhy a telematické služby. Navazující část o videotechnice pojednává o videorekordérech, videokamerách, videoprojektorech a interaktivních deskách. Pozornost je věnována využití této techniky ve škole. Část o počítačové technice popisuje osobní počítače s příslušenstvím, počítačové sítě a virovou problematiku, dále výukové programy, jejich využití a zmíněna je virtuální realita. Hlavní pozornost je věnována počítačům ve škole, formám jejich využití, způsobu organizace práce a výukovému využití Internetu. Jsou analyzovány výhody a nevýhody nasazení počítačů ve výuce a hodnocena nejčetnější stanoviska vyučujících. Závěr kapitoly upozorňuje na právní problémy užívání softwaru a problémy spojené se zaváděním počítačů do škol. Předposlední kapitola informuje o multimédiích. V poslední kapitole je zpracována problematika ergonomie práce s AV prostředky a počítači s uvedením zásad prevence zrakových a pohybových obtíží. Připojen je souhrn použité literatury.... celý text
Tempo čtení
rychlé |
|
0 % | |
střední |
|
0 % | |
pomalé |
|
0 % |
Žádný uživatel zatím neuvedl tempo čtení této knihy. Buďte první.
Emoce z knihy
Žádný uživatel zatím nepřidal emoce z této knihy. Buďte první.
Autorovy další knížky
1981 | Praktická cvičení ze základů výroby a odborné přípravy pro 2. ročník gymnázií s odbornou přípravou |
2011 | Didaktická technika pro učitele |