Letec tempo & emoce
Jiří Hartman
Poprvé se našim čtenářům představuje autor, který v srpnu 1945 přivedl do vlasti jako poslední velitel slavnou 310. čs. stíhací peruť. Autor neokázale, zato upřímně a otevřeně přináší pohled na skutečnou podobu “válečných” poměrů a života čs. letce ve Francii. V Británii se činil jako zalétávač Curtiss P-40 i jako noční pilot, bojoval v řadách 111. britské perutě, 312. a později 310. čs. stíhací perutě, které nakonec velel. S neobvyklým postřehem popisuje to, co v knížkách o letcích ve Velké Británii chybí: podíl 310. čs. perutě při Invazi, bojové akce stíhačů při ničení základen V-1 a V-2, při doprovodech B-17, v Ardenách a nad Německem na sklonku války i poměry, které jim zabránili přijít na pomoc povstání českého lidu v květnu 1945. Poutavé jsou pasáže nejen z leteckých soubojů, ale i zážitky např. z manévrů námořnictva ve Scapa-Flow. Vzácná je autorova vzpomínka na Jana Masaryka. Po dramatickém útěku v r. 1948, vstoupil Jiří Hartman opět do RAF a stal se nejen pilotem proudových stíhaček Vampir, Meteor a výjimečným instruktorem (učil létat manžela britské královny), ale i jedním ze zakladatelů vrtulníkového a záchranného létání v RAF. Konečně, myslíte si, vážení čtenáři našich knížek, že je moc složité přežít pád vrtulníku do moře? zdroj: www.svetkridel.cz... celý text
Tempo čtení (1x)
rychlé |
|
100 % | |
střední |
|
0 % | |
pomalé |
|
0 % |
Emoce z knihy (3x)
inspirace |
|
33 % | |
napětí |
|
33 % | |
hrdost |
|
33 % |
Štítky knihy
RAF - britské Královské vojenské letectvo českoslovenští letci v RAF
Autorovy další knížky
1995 | Letec |
1973 | Schémata pobočkových automatických telefonních ústředen reléových (USR 1/4, USR 1/10, USR 1/6-10) |
2017 | Zichovec: Tenkrát a dnes: Osobnosti regionu |