Rozvoj zdravého sebevědomí žáka tempo & emoce
Daniela Sedláčková
Zdravé sebevědomí coby souhrnný výraz pro schopnost sebehodnocení, sebeocenění, sebedůvěru, sebeuplatnění a sebeúctu je výsledkem interních procesů, které se odehrávají v daném jedinci, často pod vlivem rodičů, učitelů, ostatních dospělých a dané společnosti. Autorka definuje vývojově psychologická hlediska utváření sebevědomí a to - vnitřní (psychické a fyzické dispozice) i vnější (rodina, škola, vrstevníci, média). Navrhuje možnosti rozvoje zdravého sebevědomí: pomocí kooperativního vyučování, asertivity, dramatické výchovy, osobnostní a sociální výchovy i podporou raného čtenářství. Závěrem jsou uvedeny výsledky empirického šetření vlivu školního prostředí na sebevědomí žáka spolu s výzkumem, který z vlivů na utváření prostředí žák pociťuje jako dominantní a který jev ve školním prostředí je pro sebevědomí žáka nejvýznamnější. Publikace koncipovaná jako teoreticko-empirická je určena učitelům.... celý text
Tempo čtení
rychlé |
|
0 % | |
střední |
|
0 % | |
pomalé |
|
0 % |
Žádný uživatel zatím neuvedl tempo čtení této knihy. Buďte první.
Emoce z knihy
Žádný uživatel zatím nepřidal emoce z této knihy. Buďte první.