Železniční mosty v České a Slovenské republice tempo & emoce
Dušan Josef
Řada železničních mostů je velmi těžko přístupná, některé přístup zcela vylučují. Na druhé straně stavba železničního koridoru a opravy dalších tratí si nové stavby přímo vynutily. Raritou je část železničního mostu v Kolíně nad Labem, která se zvedá při průjezdu remorkéru. Most v Oldřichově si svým tvarem vysloužil název "velbloudí" nebo "dvouhrbý", uvedeny jsou samozřejmě historické kamenné viadukty v Brně a Karlíně, řada velkých kamenných mostů je již mimo provoz: v Horním Slavkově, v Horkách nad Jizerou nebo v Břeclavi. Z Holkova a Velešína jsou uvedeny mostky z koněspřežky, z Veselí nad Moravou je představen model železničního mostu, který se zvedal při průjezdu lodí. Ze Střekova je most patrový, z Jezernice snímek viaduktu v noci slavnostně osvětlovaného. Publikace je doplněna orientační mapkou rozmístění jednotlivých staveb. ... celý text
Tempo čtení
rychlé |
|
0 % | |
střední |
|
0 % | |
pomalé |
|
0 % |
Žádný uživatel zatím neuvedl tempo čtení této knihy. Buďte první.
Emoce z knihy
Žádný uživatel zatím nepřidal emoce z této knihy. Buďte první.
Autorovy další knížky
1984 | Naše mosty historické a současné |
1999 | Encyklopedie mostů v Čechách, na Moravě a ve Slezsku |
2011 | Železniční mosty v České a Slovenské republice |
2008 | Pražské mosty v obrazech |
2012 | Tisíc našich mostů a lávek v obrazech |