Fáma, nejstarší médium světa zajímavosti
Jean-Noël Kapferer
Firma Procter and Gamble je ve spojení s ďáblem - jen se podívejte na její symbol, kolik je v něm satanských znamení! Lepidlo na samolepkách pro děti obsahuje LSD! Prezident je nevyléčitelně nemocný! Mezi banány v samoobsluze byl had a uštkl dítě! Fáma, fáma, fáma... Toto slovo vyvolává ve veřejnosti představu záhadného, téměř magického jevu. Už rozbor běžných slovních spojení je v tomto ohledu příznačný: fáma běží, koluje, šíří se, objevuje se. Je to zvíře překvapivé, hbité a nedostižitelné. Její působení na lidi se v mnohém podobá hypnóze: fascinuje, podmaňuje a svádí. Hlavní tezí knihy je, že takováto koncepce je zcela mylná. Fámy nejsou žádná záhada, řídí se pevnou logikou a mnohdy nahrazují nedostatečnou oficiální informaci. Za jejich tajemstvím je možné vysledovat skryté poselství. Kniha poprvé vyšla v roce 1987 a od té doby byla již přeložena do mnoha jazyků. Poslední vydání (vztaženo k roku 1990), je rozšířené o doslov shrnující poslední výzkumy, fámy a moderní městské legendy.... celý text
Literatura naučná
Vydáno: 1992 ,Originální název:
Rumeurs, Le plus vieux média du monde, 1990
více info...
Zajímavosti
Zatím zde není žádná zajímavost.