Výtvarné dílo jako znak zajímavosti
Josef Zvěřina
Pronikavá analýza a strukturální utřídění znakové soustavy výtvarného díla (oproti němuž tu tvůrce a divák ustupují z centra pozornosti) vychází ze sémantiky, aplikované na umění, a z autorových vlastních konkrétních rozborůmalířských, sochařských i architektonických prací, které vznikly v různých fázích dějin, od prehistorické doby až po moderní. Tímto postupem, který u nás dosud nebyl uplatňován vzhledem k dílům výtvarných umělců, se J. Zvěřinovi podařilo postihnout specifické elementy a prostředky, jimiž se zde zkoumaná oblast lidské tvorby vyslovuje. 16 s. fot. příl.... celý text
Zajímavosti
Zatím zde není žádná zajímavost.
Autorovy další knížky
2003 | Teologie agapé |
1971 | Výtvarné dílo jako znak |
2003 | Pět cest k radosti |
1984 | Dialog o víře |
1994 | Teologie agapé II. |