Životopis
Tereza Havelková získala magisterský titul na Ústavu hudební vědy FF UK a doktorát na Amsterdam School for Cultural Analysis, Universiteit van Amsterdam. Absolvovala zahraniční stáže na Royal Holloway University of London, Humboldt-Universität zu Berlin a Columbia University v New Yorku (v rámci Fulbrightova programu). Je zakladatelkou a bývalou šéfredaktorkou časopisu HIS Voice. Ve své odborné práci se zaměřuje především na operu, hudební divadlo a multimédia, ke kterým přistupuje z pozic kulturní teorie a analýzy. Ve výuce se věnuje take tématům z hudby 20. a 21. století, teorii zvuku a problematice hudby a genderu. Je autorkou monografie Opera as Hypermedium: Meaning Making, Immediacy, and the Politics of Perception (Oxford University Press 2021) a spolueditorkou zvláštního čísla Theatre Research International (46.2) na téma “Sounding Corporeality”. V současné době dokončuje dvě kolektivní monografie: Music Theater and Politics: Hegemonies, Resistances, Utopias pro Oxford University Press (spolueditor Marcus Tan) a Zvuk, gender, identita: Kulturní analýza hudby ve středovýchodní Evropě pro Karolinum (spolueditor Vít Zdrálek). Je vedoucí Skupiny pro výzkum hudebního divadla při Mezinárodní federaci pro divadelní výzkum (IFTR). (zdroj životopisu: https://uhv.ff.cuni.cz/cs/lide/vyucujici/havelkova/)
Tereza Havelková knihy
2024 | Zvuk, gender, identita: Studie ke kulturní analýze hudby |
Štítky z knih
Havelková je 0x v oblíbených.