Václav Král životopis

česká, 1936 - 2005

Životopis

Narodil se roku 1936 v Ostravě. V roce 1956 absolvoval Vyšší průmyslovou školu automobilní a leteckou v Mladé Boleslavi. Dvacet let aktivně závodil (motocyklové soutěže, autokros, formule). Do roku 1960 pracoval v konstrukci karosérií AZNP Mladá Boleslav a poté ve Výzkumném ústavu energetickém. Roku 1983 odešel na volnou nohu. Od roku 1994 vyučoval na ČVUT.

Od 50. let kreslil a psal do motoristických časopisů, pro mnohé československé firmy kreslil „rentgenové obrazy“ jejich výrobků, věnoval se propagační grafice. V 70. letech se představil jako tvůrce závodních automobilů značky Metalex. Vytvořil karoserie závodních vozů formule Easter a Mondial, Škoda Buggy a Spider a dalších více než 20 vozidel.

Mezi nejznámější Králova díla patří super-sporty: Tatra MTX V8 (1991, vyrobeny 4 kusy), Innotech Mystero (1995, vyroben 1 kus), Dioss Rebel (1995, vyrobeny 3 kusy, dochovány 2) a luxusní Tatra Prezident. Jedná se o tvůrce vozu, který dosáhl historicky prvního českého národního rychlostního rekordu. Rekord 265 km/h se Supertatrou o objemu čtyři litry a výkonu 320 koní vytvořil Ing.Petr Bold na bývalém letišti Hradčany u Ralska.[1] Jeho studie vozu Laurin & Klement z roku 1991 drží český rekord vozidla s nejnižším odporem vzduchu (CX = 0,17)

Věnoval se i průmyslovému designu - balicí stroje, laminovací stroje, obří postřikovač, jemnořezná pila, počítače, vrtačky, motory, výrobky pro domácnost, hračky. Byl velkým propagátorem „filozofie spotřebitelské skromnosti“ v dopravě. (zdroj životopisu: https://cs.wikipedia.org/wiki/V%C3%A1clav_Kr%C3%A1l)

Ocenění

Autor (zde) zatím nemá žádné hodnocení.