recenze

Buď užitečný: 7 zásad pro život (2024) 3 z 5 / bradovav
Buď užitečný: 7 zásad pro život

Obálka: 5*
Obsah: 3*
@albatrosmedia #spoluprace

Arnold - Barbar Conan, Terminátor… Herec, kterému jsem nikdy nepřišla úplně na chuť. Oblíbila jsem si ho až v seriálu Fubar, má obliba tedy netrvá nijak dlouho. Jak nepatří mezi mé oblíbené herce, tak ale musím uznat, že jako persona je pro mě člověkem, který v životě hodně dokázal, kterého zná celý svět a který se snaží šířit dobro. Když jsem proto měla možnost přečíst si knihu, kterou sám napsal, neváhala jsem.

Arnold se ve své knize snaží oslovit čtenáře. Snaží se na něj zapůsobit a nasměrovat ho k určení své vlastní vize a cestě k jejímu naplnění. Ukazuje, jak vytvořením rutiny můžeme plnit své sny postupně a nenásilně. Upozorňuje na to, že určit si své vize a cíle není v naší uspěchané době snadné a že je potřeba najít si čas pro sebe a pro své myšlenky.

Každá kapitola je prezentována na konkrétních příkladech z jeho života - čtenář se tak dozvídá i zajímavé informace z kulturistiky, z filmové produkce, ale i politické scény. Právě ukázka teorie na příkladech z praxe umožňuje vše lépe uchopit a ztotožnit se s jeho poselstvím. Mě osobně se velmi dotkla myšlenka týkající se plánování a upozornění, že pokud tvořím plán B, počítám s neúspěchem plánu A. Toto jsem si vzala za své a vždy se nyní primárně zaměřuji na plán A a jeho naplnění.

Bohužel nemohu jen chválit. Myslím, že kniha je i hodně samochválou Arnolda a poukazováním na všechny jeho úspěchy. To v případě, že chválí sám sebe nevypadá úplně dobře. I když se člověk nemá bát sám sebe pochválit, do knihy s tímto poselstvím mi to nesedí.

Arnold měl vize, ale ty vize byli postavené na silných osobnostech kolem něj, kdy se vždy vzhlédl vlastně ve vizi podobat se někomu. V tomto ohledu měl Arnold stanovení své vize snadné. My si dopřejme čas a zaměřme se na naše já. Co opravdu chci? A jak si za tím jít? To už vám poradí Arnold v této knize.

Celkové hodnocení: 3* z 5*

Buď užitečný: 7 zásad pro život Buď užitečný: 7 zásad pro život Arnold Schwarzenegger

Arnold Schwarzenegger a jeho recept na smysluplný život Nejslavnější kulturista všech dob. Ikonická filmová hvězda. Lídr šesté největší ekonomiky světa. Tři na první pohled zcela odlišné osobnosti se snoubí v jednom skutečném člo... více