Máma kriminálnice

Obálka: 4*
Hlavní postava: 3*
Děj: 4*
@renulka16 #stafeta

Moc děkuji @renulka16 za možnost si knihu přečíst v rámci její knižní štafety.

Po této knize jsem dlouho koukala, proto jsem neváhala se do štafety přihlásit. Kniha, která vypráví silný příběh o matce. Matce, která neudělala nic špatného a přesto musela čelit soudnímu stíhání a kontrolám od sociálních pracovnic.

Sama mám malé dítě a tak mám ještě čerstvě v paměti, jak náročné je období, kdy vaše dítě neustále padá a objevuje svět kolem sebe. Žádná matka není schopná nonstop dohlížet na své dítě tak, aby se o nic nepraštilo, neškráblo nebo nespadlo. Právě proto jsem tak souzněla s hlavní hrdinkou, která se u soudu ocitne po úrazu svého syna. Neustále musí vysvětlovat, jak došlo k pádu. Čelí byrokracii a snaží se dohlédnout na to, aby se situace neopakovala a jejímu synovi se nestal žádný další úraz. Velmi náročné období, ve kterém zjistí, že čeká své druhé dítě.

Kolotoč vyšetřování, kontrol a soudních záležitostí. Knize se nedá odepřít, že vás vtáhne do děje a vy prostě chcete vědět, jak to všechno dopadne. Ukazuje také krásný vztah mezi rodiči, kdy muž je v této knize opravdovou oporou. Co mi ovšem vadí je, že Monika, jejíž osud sledujeme nevidí kolem sebe vůbec nic pozitivního, z ničeho se neraduje. Autorka mohla doplnit knihu o chvilky se synem či manželem, aby hlavní postava získala na sympatiích čtenářů. Za mě jsem Monice fandila, litovala její situace, ale nijak jsem si ji neoblíbila. Naopak mi přišlo, že vše neustále vzdává a nechával se připravit o každý malý hezký okamžik. Sama věděla, že nic špatného neudělala a i když ji někdo chtěl povzbudit a podpořit, této vstřícnosti se bránila.

Celkově je kniha velmi silné čtení. Čtení, které děsí tím, jak snadné je stanout před soudem. Kniha, která ale zároveň ukazuje, že lékařům není lhostejná bezpečnost malých dětí, i když následný proces má značné mezery.

Celkové hodnocení: 3,75* z 5*

Máma kriminálnice Máma kriminálnice Monika Svoboda

Běžná nehoda převrátí naruby život celé rodiny Monika je milující a svědomitá matka, od svého půlročního batolete se téměř nehne. Matěj je pro ni vymodlené dítě, a tak se mu svědomitě věnuje a dohlíží, aby mu nic nechybělo. Když... více