František Kuřina
česká, 1932
Populární knihy
/ všech 23 knihNové komentáře u knih František Kuřina
15 pohledů na školskou matematiku
„Po dočtení knihy jsem na vážkách, zda mě obohatila natolik, abych řekl, že byla dobrá či ne. Na knihu může mít člověk několik pohledů. Já jsem si původně myslel, že po pojmem školská matematika autoři zamýšlejí ZŠ – matematika a proto jsem předpokládal, že půjde o další knihu, která mi bude radit do budoucí profese - s čím mají žáci problém, co jak vysvětlit, co jak podat, čemu se vyvarovat… Tím spíše, že kniha je psaná budoucím učitelům, viz kap 0.
Kniha se zaměřuje na matematiku komplexně a snaží se cílit jak na ZŠ, tak na SŠ, a i na rozšíření VŠ pohledů, kde právě toto rozdělení občas splývá a při čtení to působí rušivým dojmem. Další věcí, které jsem si při čtení povšiml, je že příklady jsou na aktuální školskou laťku až příliš těžké. Možná to bude souviset s tím, že autoři čerpají i z historických učebnic z let třicátých až sedmdesátých, kde, přiznejme si či ne, byly učební osnovy drobet jinde či Hejného, který to má poskládané úplně jinak. Dle toho mne i mátla na základě zařazování si věcí pod aktuální RVP, které někde sedělo a jinde absolutně ne. Líbilo by se mi, kdyby se v knize vyskytovaly gradované úlohy, a nejen úlohy pro ty, kteří už mají látku osvojenou. Při každém čtení takovéto knihy bych byl rád, kdyby nabízela učiteli něco, co si může vzít do praxe. Něco, co může přenést dál. A toho tu bylo zoufale málo. Autoři si ukousli opravdu velké sousto, a ne všude to, dle mého názoru, vyřešili úplně dobře. Kniha mi sice drobet rozšířila obzory, ale občas by bylo lehčí čerpat z jiného zdroje. Ze zdroje, kde je laťka ZŠ, SŠ a VŠ viditelně členěná, kde se čerpá ze zdrojů pro jednu cílovou skupinu atd. Skloubit svůj pohled, Hejného, kterého mají autoři očividně v oblibě a který učí matematiku „jinak“, starší učebnice s jinou laťkou a současné učebnice – to je téměř nereálný úkol. A i proto působí právě dojmem, jako když Pejsek a Kočička vařili dort.“... celý text
— _Andrew_
Dítě, škola a matematika
„Ke knize jsem se dostal v rámci didaktiky matematiky v rámci studia. Retrospektivně byla jednou z těch nejčtivějších z toho, co jsem měl možnost číst.
Kniha se mi líbila. Nejpřínosnější pro mě byly příběhy z praxe vhodně komentované:“Co se dělo, proč se to dělo“. Nejvíce se mi líbily kapitoly 2, 6, 7, 8, 9. Nejméně mě zaujaly kapitoly 3 a 5. Taktéž mi vadilo, že příběhy (pojmenované jmény) se v průběhy knihy zmiňovaly převážně jménem, a nikoliv krátkým popisem situace o co v příběhu šlo. Narušovalo to plynulé čtení a musel jsem listovat sem a tam, neboť příběhů bylo v knize docela dost a nepamatoval jsem si přesně které jméno bylo u kterého příběhu. Klady však převažují. Mimo výborných příkladů z praxe, které jsem již zmínil, byly dobré i některé aktivity a úlohy. Zároveň se člověk díky knize zamyslí nad svou koncepcí toho „Jak by chtěl učit“. Potěšilo mě, že s většinou knihy jsem se dokázal ztotožnit.“... celý text
— _Andrew_
Dítě, škola a matematika
„Vynikající knížka do pedagogické praxe! Pojednává o dnešní situaci ve školství a přístupu k matematice, který není úplně správný. Proto se autoři zavazují o to, aby byl tento přístup k výuce matematiky změněn.
Moc publikaci doporučuji. Nejen nastávajícím pedagogům, ale i některým stávajícím jako velmi dobrou příručku.“... celý text
— Simona99
František Kuřina - knihy
Žánry autora
Literatura česká Literatura naučná Biografie a memoáry Psychologie a pedagogika Učebnice a slovníky Věda
Štítky z knih
matematika škola didaktika geometrie konstruktivistická pedagogika
Kuřina je 0x v oblíbených.