James C. Collins
Jim Collins · pseudonym
americká, 1958
Populární knihy
Nové komentáře u knih James C. Collins
Jak vybudovat trvale úspěšnou firmu
„Tohle je neskutečně poctivá práce a nadčasová záležitost, knížku jsem četla 10 let od původního vydání, o to více oceňuji, jak probíhal výzkum bez možnosti tolika dostupných informací na internetu, velmi doporučuji, dlouho jsem si z knihy neodnesla tolik, jako z této.“... celý text
— KáťaM.
Firmy, které se rozhodly být skvělé
„Opravdu moc pěkna knížka. Miluji jak je to psané jednudochymi inspirativní příběhy. Souboj o dobývání jižního pólu se mi hluboko vryl do paměti. Odnasim si to, že 10X leaderi očekávají to nejhorší díky tomu jsou na krize a černé labutě připraveni mnohem lépe než všichni ostatní. Vytváří si rezervy a neustále očekávají, že se to může zvrátit a přijít něco nepředvídatelného. Méně riskují a více se řídí empirickymi daty. Další příběh o pochodu každý den 20 mil bez ohledu na počasí je též super. Člověk dokáže někdy ujít více ale brzo se vycerpa a když to není příznivé tak nedělá nic. Zatímco ten s disciplínou jde za každého počasí konstatne. A také ze 10X firmy nejsou blázni do inovací - to stojí hodně peněz a energie. Jsou konzervativní s minimem rizika. Opravdu doporučuji.“... celý text
— Uterox
Jak z dobré firmy udělat skvělou
„Jo. Jo. JO!!!
Popis reálných situací ve firmách, jejich rozvoje a manažerského přístupu, který je postaven na důvěře, nikoliv na sledování, kontrole a (promiňte moji francouzštinu) buzeraci.
Pro mě návod a potvrzení, že i takto se dají firmy řídit.“... celý text
— petra7309
Jak vybudovat trvale úspěšnou firmu
„Tuhle knihu jsem měl rozečtenou na nočním stolku čtyři roky. Průběžně na ni přišla řada, dal jsem kapitolu a zas ji odložil. Ne proto, že by nebyla čtivá, opak je pravdou, je inspirativní a to tak, že dávat více jak dvě kapitoly za sebou by byla velká škoda.
Kniha má český název trochu laciný "Jak vybudovat trvale úspěšnou firmu". Ne, že by o tom kniha také nebyla, ale název by mohl navádět k tomu, že je to nějaká příručka, jak být úspěšný a to fakt není. Jedná se o čistou teorii doplněnou pár doporučeními, ale hlavní osa knihy je zkoumání, proč některé firmy tu s námi jsou i sto let a jsou navíc každý rok úspěšnější a jiné, které měly podobné či lepší startovní podmínky, zkrachovaly a nebo jsou výrazně méně úspěšné. Co spojuje vizionářské společnosti jako Apple, HP, Procter & Gamble, IBM, Sony a další.
Po přečtení knihy nebudete schopni toto zopakovat, to autoři ani neslibují, ale teoreticky budete mít hrubou představu, jak tyto firmy fungují a třeba se vyvarujete některým chybám, kterých se dopustili srovnávací společnosti. Ale ne každý chce budovat firmu pro další generace a ne každý přistupuje k podniku, že tu bude min. dalších 50 let. Pro toho kniha asi moc nebude.
Jak jsem ji četl ty čtyři roky, tak vždy jsem našel nějakou novou inspiraci a přitakával v místech, kterým bych ještě před rokem nerozuměl. Když pochopíte hlavní myšlenky knihy, tak na ně můžete naroubovat i jiné velké firmy, o kterých máte dost informací (např. předválečný Baťa) a zjistíte, že to vše skvělé zapadá a funguje.
Pro nás, běžné smrtelníky, je ta kniha hodně zajímavá teorie. Pokud je ale někdo v řídící pozici ve velkém korporátu, tak tahle kniha by pro něj měla být nezbytnost.“... celý text
— martin3683
Jak vybudovat trvale úspěšnou firmu
„velmi dobrá kniha, která Vám prozradí co stojí za úspěchem a hlavně dlouhou životností firem jako Wallmart, IBM, Boeing aj. Technicky velmi dobře zpracované a zároveň velmi čtivé.
Určitě doporučuji všem lidem se zájem o firmu, vedení firmy, či ekonomiku obecně..“... celý text
— lubosvnenk
James C. Collins - knihy
2021 | Firmy, které se rozhodly být skvělé |
2008 | Jak z dobré firmy udělat skvělou |
2016 | Jak vybudovat trvale úspěšnou firmu |
2007 | Firmy, ktoré pretrvajú |
Žánry autora
Literatura naučná Ekonomie a obchod Osobní rozvoj a styl
Štítky z knih
Collins je 4x v oblíbených.
Osobní web autora