Populární knihy

/ všech 13 knih

Nové komentáře u knih Jan Reich

Pražská zastavení Pražská zastavení

Skutečnost, že na ní se podíleli 4 fotografové a navíc každému z nich byl vymezen jeho úkol jiným ročním obdobím, dodává knížce na originalitě i atraktivitě. Paul a Doležal odvedli určitě profesionální práci, na druhé straně bych asi nedokázal od sebe odlišit podle stylu jejich fotografie, pokud by je někdo smíchal. Reich naproti tomu svůj styl určitě má, je znát, že hodně fotí krajinu, protože i Prahu pro tuto knihu nafotil podobným způsobem – volil větší celky a širší záběry, i když si nejsem jistý, jestli to zrovna pro město typické tolika fascinujícími detaily je šťastná volba. Nejvíce na mě zapůsobily fotografie Oldřicha Karáska, kterému rozhodně nelze originalitu vidění světa a Prahy upřít, i když jde občas trochu na efekt (západy slunce a noční fotky); na druhou stranu dostal za úkol fotit v létě, tedy (podle mého názoru) v méně fotogenickém ročním období, než je rozkvetlé jaro, barevný podzim nebo (v té době ještě) zasněžená zima.... celý text
Taťka Hraboš


Posázaví Posázaví

Knížka, jejíž prohlížení ve mně vzbuzovalo takový příjemný pocit pohody. Ono samo Posázaví zřejmě takové pocity svou malebností a mírností vyvolává, ale Reich tenhle vliv dokázal pěkně zachytit ve svých fotografiích. Nejsou to vlastně fotky nějak zvlášť originální, Reich tu využívá hlavně tradičního principu zlatého řezu, snímky pořizuje nejčastěji za slunečných dní s modrou oblohou, ozvláštněnou jen lehkou oblačností, nesnaží se většinou zvýšit jejich působivost ani volbou ranního nebo večerního světla. Velkou roli tu hraje i tehdejší kvalita fotografického materiálu, snímky nejsou na dnešní dobu kdovíjak ostré a řada z nich má mírný zelenomodrý nádech. Možná i proto na mě občas působily spíše jako jakési lehce impresionistické obrazy než fotografie.... celý text
Taťka Hraboš


Jakou barvu má domov Jakou barvu má domov

Pěkná kniha, která může sloužit i jako jakýsi odrazový můstek k poznávání našich významných fotografů – tedy zpravidla už nežijících. Kromě těch známých, jako je Drtikol, Funke, Sudek, Ságl nebo Saudek, tu mají svůj malý fotografický vzorek i autoři, jejichž jména mi zatím byla utajena. A marné není vidět ani fotografie z úplných počátků tohoto oboru, u nichž často autor ani není znám. Trochu mi chybí průvodní text, který by poskytl aspoň trochu fundovanější pohled na vývoj krajinářské fotografie u nás. Takhle si člověk musí vystačit s vlastními dojmy. Stručný komentář je jen na konci knihy a k tomu medailonky zastoupených fotografů. Mezi jednotlivé kapitoly pak jsou vloženy verše různé kvality, časem už poněkud stereotypní; tenhle prvek mě v knize tedy moc neoslovil a spíše působil rušivě.... celý text
Taťka Hraboš



Dům v krajině Dům v krajině

Moc hezky zachycená krajina a lidé, určitě se tam zajedu podívat, jak mne to nadchlo
bazyk21


Jan Reich Jan Reich

Taky bych chtěl mít ten dar, vidět, umět a vyfotit ten zlomek okamžiku. Neumím, tak jen závidím a obdivuji.
bazyk21