Nová kniha

Zdravotní systém první Československé republiky v kontextu národnostního a sociálního složení - centrum vs. periferie

Zdravotní systém první Československé republiky v kontextu národnostního a sociálního složení - centrum vs. periferie - Lukáš Novotný

Kniha přibližuje problematiku vývoje československého veřejného zdravotnictví ve dvacátých a třicátých letech 20. století, a to nejen čtenářům z řad odborníků, ... detail knihy

Nové komentáře u knih Lukáš Novotný

Dějepis 8: učebnice pro základní školy a víceletá gymnázia [Modernizace společnosti] Dějepis 8: učebnice pro základní školy a víceletá gymnázia [Modernizace společnosti]

O tom je moderní pedagogika, aby žáci uměli pracovat v externích zdrojích, a nehledali vše jenom v učebnici. Je to obecný trend.
rjpl


Dějepis 8: učebnice pro základní školy a víceletá gymnázia [Modernizace společnosti] Dějepis 8: učebnice pro základní školy a víceletá gymnázia [Modernizace společnosti]

Jestliže se něčemu říká učebnice, měl by se z ní člověk něco naučit. Bohužel, jak již někdo napsal, v knize se neustále žáků na něco ptají, co v textu nenajdou, takže budou muset hledat v jiných knihách či na internetu, ne v učebnici samotné. Zkrátka poskytneme Vám pár informací, zbytek si dohledejte jinde, protože je to přece moderní umět si vyhledat informace. To nikdo nepopírá, ale takto to nefunguje. Jedna věc je výchova k vyhledávání si informací, druhá věc je učebnice dějepisu. Když každá učebnice nás bude chtít vychovávat, tak si budeme jen hrát s informacemi na schovávanou. Běžná kniha by si to nemohla dovolit ani z obchodních zájmů vydavatele - co by na to řekl zákazník? Příště si už žák nemusí učebnici kupovat vůbec a jít rovnou jen na internet. Nechť učebnice nabídne, co může, úměrně věku, a pouze povzbudí žáky, aby v případě zájmu studovali ještě jinde, z jiných zdrojů. Kdyby byly otázky na konci každé kapitoly a odpovědi na ně by prokázaly, že žák porozuměl textu v učebnici, tak ať tam ty otázky jsou. Ani to není málo. Takto jsou žáci jen neustále rozplylování odchodem k obrazovce počítačů a dohledáváním základních věcí jinde, pozornost rozpytlována, místo aby si sedli na zadek a na učení se soustředili. Ale proč to dělat jednoduše, když to můžeme udělat složitě?... celý text
Nuet


Dějepis 8: učebnice pro základní školy a víceletá gymnázia [Modernizace společnosti] Dějepis 8: učebnice pro základní školy a víceletá gymnázia [Modernizace společnosti]

Na knihu mohou být různé názory, není tak klasicky pojatá jako tradiční učebnice, ale níže uvedená informace v komentáři, že zde není text o dobytí Bastily, neodpovídá pravdě.... celý text
rjpl



Dějepis 8: učebnice pro základní školy a víceletá gymnázia [Modernizace společnosti] Dějepis 8: učebnice pro základní školy a víceletá gymnázia [Modernizace společnosti]

+ Aspoň uspořádání obrázků. - Důležité okamžiky (jako je např. dobytí bastily) tam nejsou. - Je tam více úkolů (typu vyhledejte nebo vysvětlete) než obsahu. - Hrozně popsané historické události.... celý text
Firey