Nové komentáře u knih Yves Bertrand
Soudobé teorie vzdělávání
„K této knize mám averzi už od školy, protože jsem se v ní musela hrabat víc, jak měsíc v kuse. Číst, rozebírat, psát seminárky. Je to zajímavý přehled teorií, to beze sporu.“... celý text
— Emik87
Soudobé teorie vzdělávání
„Nehodnotím, jen upozorňuji na nesprávný název. Správně má být SOUDOBÉ TEORIE VZDĚLÁVÁNÍ (což je logické, když jde o přehled různých teorií). Prosím, mohl by to někdo opravit, aby kniha zde byla snáze vyhledatelná?“... celý text
— zdennyrakky
Soudobé teorie vzdělávání
„Spiritualistická, personalistická, kognitivně psychologická, technologická, sociální a akademická teorie. Ke všem teoriím jsou v knize uvedeny hlavní principy a pedagogické strategie, stejně jako historické pozadí a návaznosti na jiné obory. Představitelé jednotlivých teorií zde nejsou uvedeni jen jménem a pro danou problematiku nějakou svou klíčovou myšlenkou, ale i skromnou citací ze svých prací. Kniha je obsahově logicky a čtivě poskládaná. A i když jde jen o základní exkurs do problematiky, je plná zajímavých a pro mě nových informací. Nejlépe se čte to, s čím člověk rezonuje. Spiritualistické a personalistické teorie jsou plné skvělých myšlenek přesahujících pedagogický rámec a vybízí člověka k jeho sebekultivaci. Neztotožňuji se zcela s žádnou z teorií a zároveň v každé je něco, co mi velmi imponuje a musím se ptát do jaké míry se tyto teorie aplikovaly v praxi resp. kdy se tak stane. Knihu určitě doporučuji všem, kteří se zajímají o proces vzdělávání, pedagogiku, psychologii nebo si prostě jen rádi čtou odbornou literaturu.
--------------------------------------
Mám vás rád. Mám vás rád, kteří jste mými žáky v této hodině. Vás, kteří sedíte na polštářcích na zemi; vás, kteří sedíte na židlích nebo na stolech vzadu; vás, kteří jste vpředu až docela vedle mne. Cítím potřebu vás mít rád. Když mám někoho rád, náležím mu. Vy jste mými žáky, protože vám náležím.
(úryvek k jedné z Fotinasových přednášek)“... celý text
— IŠ
Soudobé teorie vzdělávání
„Přehledný souhrn teorií vzdělávání, který představuje ty nejvýznamnější směry a koncepty vzdělávání dvacátého století. Velmi dobře a srozumitelně napsané, určitě využitelné pro studium pedagogiky či filozofie výchovy. Jediným nedostatkem je orientace na severoamerické a hlavně kanadské prostředí, což je samozřejmě vzhledem k původu autora naprosto logické. Pro doplnění informací z evropského prostředí doporučuji knihu Jiřího Prokopa Škola a společnost v kritických teoriích druhé poloviny dvacátého století.“... celý text
— Vironey