Estetika informace. Peirceho faneron a kognitivní dynamika médií vydání
Peter Valček
O estetice informace se v poslední době mluví často. Ovšem výlučně ve vztahu k estetice designu internetových portálů a různých webových stránek. Což je samo osobě magnum mendum librariorum – asémantické nahrazení konkrétního vznešeně vyhlížejícím konkrétním. Zapomíná se totiž přitom na narativní rozměr zpravodajství a publicistiky, kde klasická estetika (komické, tragické, ironické, kalokagathia, profánní, sakrální atd.) hraje neustále klíčovou roli. Avšak, tím, jak se v novodobých médiích změnil způsob/typ narace (masovost, kopírovatelnost, multimedialita), změnila se i organická účast estetických mechanismů (pravidel, struktur) v procesu komunikace. Monografie Estetika informace se pokouší mapovat tuto změnu a její důsledky metodami sémiotické analýzy na bázi poznatků moderní psychologie a lingvistiky... celý text
Vydání (1)
Estetika informace. Peirceho faneron a kognitivní dynamika médií
2014, Univerzita Palackého (Olomouc)
ISBN: 978-80-244-4495-6Autorovy další knížky
2011 | Slovník teórie médií A-Ž |
2006 | Slovník literárnej teórie |
2007 | Osudy eseje |
2000 | Slovník literárnej teórie A -J |
2002 | Multimediácia |