Josef Plojhar

česká, 1902 - 1981

Diskuze (6)

Přidat příspěvek

siena
13.05.2020

JulianaH, ano, humanitní vzdělání nemám, takže si můžete zesměšňovat, jak je libo. Ovšem tím neodvedete pozornost od toho, co tu vlastně hájíte. Ona ta citace z Nového zákona je i o vás/o nás. Dostalo se vám, dostává se vám, kvalitního vzdělání. Přesto je z vás člověk, který tu píše, že nacistický teror je obhajitelný, který tu s cynismem říká, jak se nedá říci o druhém, že je viníkem, že rozdíl mezi vrahem a obětí není žádný...Takže vás nechám, a zdejší komunitu, smát se té hloupé tříleté sieně. Mnoho jiného vám nezbývá. Stále věřím, že podobně smýšlející už nebudou jednou rozhodovat a řídit druhé.

JulianaH.
13.05.2020

Siena: Jak příznačné! Nezáleží vám na definici slova demagog nebo na realitě, důležité je, že vy to slovo chcete, chcete, chcete! používat. Hrozně mi to připomíná děti, kterým se zalíbí nějake cizí slovo a ony ho pak musejí umístit do každé věty bez ohledu na kontext. Ale ctím svobodu slova tříletých dětí i vaši, proto se zdržím dalších komentářů. :)


siena
13.05.2020

JulianaH, vždyť vy jste zde položila otázku, jak je možné, co si to vlastně ti katolíci dovolují, a já vám na ní odpověděla. Říkejte si tomu jak chcete, ale pro mne to je demagogie a opětovná vaše zdejší snaha relativizovat skutky a činy druhých.

JulianaH.
13.05.2020

Siena: Ano, tohle samozřejmě chápu a nedomnívám se, že autority, které cituji, zakazují pojmenovat "hřích". Jenom varují před morálním souzení lidí lidmi. Nic víc já ovšem netvrdím.
Ohledně demagogie: Díky. :) Bohužel zase nemáte pravdu. Já nemůžu být demagog, protože na názorech lidu mi nezáleží: stačí mi, když můžu vyslovit, v co věřím já. Odi profanum vulgus, et arceo. (A než se do mě zase pustíte: slovo odi nemyslím doslova, je to jen citát z Horatia.)
Byla bych ráda, kdyby se komentáře k různým osobám mohly týkat těchto osob, a ne vašich osobních názorů na mou maličkost. Nepokládám za vhodné diskutovat u P. Plojhara o mně. :)

siena
13.05.2020

JulianaH, shledávám v tomto vašem výkladu cosi podobného, jako, když musím hájit vaše právo, obhajovat to, co obhajujete, protože potom bych nebyla demokrat.
Víte, ti, které citujete, říkají jen, že všichni jsme dětmi Božími, které hřeší. Že si nemáme myslet, že bychom hříšní nebyli, že to máme mít na paměti. To neznamená, že ten druhý může zrazovat, krást, vraždit a já jeho činy nemohu nazvat zradou, krádeží a vraždou a dle toho "soudit".

"Komu bylo mnoho dáno, od toho se mnoho očekává, a komu mnoho svěřili, od toho budou žádat tím více." (L12, 48)
To k položené řečnické otázce, zda-li se může katolická církev, vyjadřovat k působení svých kněží a je posuzovat. Dopsala jsem pro lepší pochopení, proč jsem použila citaci z Nového zákona.

Zdá se, že si vybíráte, vždy jen to, co se vám hodí. V té "demagogii" jste opravdu dobrá:(

JulianaH.
10.06.2019

„Pro katolíky je zrádcem a odpadlíkem."
Poněkud pokrytecké, že?
„... A nebudu hleděti na jejich hříchy, neboť v nich rozpoznávám syna božího," napsal sv. František z Assisi o kněžích.
Neřekl snad sv. Filip Neri, že nikdo z nás se nemůže dopustit horších hříchů než apoštolská knížata, z nichž jedno třikrát zapřelo Krista-přítele a druhé krvavě pronásledovalo jeho církev; a přece jsou obě svatá?
Nepíše se v Lukášově evangeliu „Nesuďte, ..."?
Ergo: jak může katolík někoho nazvat „zrádcem a odpadlíkem", navrch ještě když je to kněz? Bůhví, na co myslel před smrtí.

A jeho báseň ze seminářských let: ❤

OKTOBER

Herbstend ist die Landschaft. Regenmüde
Ruht der Himmel. An den Baumesriesen
Zittern leis die farben, braunen Blätter.
Nebelschleier huschen auf die Wiesen.

An den Bächen, an den grauen Wassern
Stehn die Weiden wie gebückte Greise.
In den hohen, finstern Pappelkronen
Sing der Herbstwind seine müde Weise.