Hovory s Bohem I. diskuze

Hovory s Bohem I.
https://www.databazeknih.cz/img/books/29_/293752/mid_hovory-s-bohem-i-OWR-293752.jpg 4 247 247

Hovory s Bohem série

< 1. díl >

Je opravdu neobvyklé hovořit s Bohem - v Boha věřit, k Bohu se modlit, Boha prosit, Boha se bát anebo pochybovat o jeho existenci - ano, tomu rozumíme. Ale hovořit s ním? Autor, sám hluboce věřící, se toho odvážil a vytvořil velmi inspirující dílo. Jeho kniha se pokouší odpovědět na většinu otázek týkajících se života a lásky, smyslu a funkce, lidí a lidských vztahů, dobra a zla, viny a hříchu, odpuštění a spásy, cesty k Bohu a cesty do pekla… prostě všeho. Pojednává o sexualitě, moci, penězích, dětech, manželství, rozvodech, životním poslání, zdraví, posmrtném životě i životě před narozením… prostě o všem. Zabývá se problematikou války a míru, vědění a nevědění, dávání a přijímání, radosti a smutku. Zamýšlí se nad konkrétním i abstraktním, viditelným i neviditelným, pravdou i nepravdou. Lze říci, že tato kniha je „posledním Božím slovem“, přestože některým lidem to může připadat neuvěřitelné, zejména domnívají-li se, že Bůh přestal hovořit před dvěma tisíci lety, nebo že pokud stále ještě hovoří, pak jen se světci, šamany nebo s lidmi, kteří meditují třicet let nebo jsou dobří dvacet let nebo jsou alespoň částečně dobří deset let.... Ve skutečnosti však Bůh hovoří ke každému - k dobrému i špatnému, ke světci i lotrovi a k nám v životě přichází mnoha způsoby – tato kniha může být dalším z nich. ? Autor přiznává, že krátce po tom, co ho takový dialog začal napadat, uvědomil si, že hovoří s Bohem a že Bůh mu odpovídá takovým způsobem, jaký je schopen pochopit. Tato skutečnost do značné míry vysvětluje hovorovou formu knihy i občasné odkazy na látku, kterou autor získal z jiných zdrojů a ze své dřívější zkušenosti.... celý text

Literatura světová Duchovní literatura Náboženství
Vydáno: , Alpha book
Originální název:

Conversations with God: An Uncommon Dialogue, 1995


více info...

Diskuze o knize (4)

Přidat komentář

alma
13.05.2023

V Hovorech je zavádějící tvrzení, že jsou dvě základní emoce - strach a láska. To je příliš zjednodušené a do spektra známého života to rozhodně nezapadá. Z toho můžu tvrdit, že autoritativní tón "boha" z té knihy již ztrácí váhu ve všem dalším, co tvrdí.
Nemůžu už to brát vážně.
Můžu přiznat, že je kniha psána sugestivně.
A získává si náklonnost čtenáře velkorysými úvahami, přitom tón "boha" je nadřazený, z pozice moci.
Přestože tvrdí, že lidé jsou "Bohu rovni"??
Rozhovor též působí stylizovaně tak, aby právě získával důvěru možná pochybujícího čtenáře.

Odpovědi v knize, které měly asi uklidnit, mě naopak silně rozrušily. Naprosto bourají koncept spravedlnosti. Kniha mě vyvedla z rovnováhy a po důkladnější rozvaze o ní vyvstávají jen samé otázky.

Vyvolává ve mně samé otázky:
Je možné říct, že pro Boha neexistuje dobro nebo zlo?
Proč bychom pak byli přirozeně nastavení mezi nimi vnímat rozdíly?
Dobro a zlo je lidský konstrukt a stejně půjdou všichni do nebe? Jako vážně?

Antis
21.07.2017

Gizminek:

Teď bych ještě prosil překlad do češtiny. Nic z vašich vět nedává smysl.
Čili jestli tomu dobře rozumím, křesťanka nejste, protože podle Bible Jahve totálně za přírodní jevy může. Minimálně je stvořil a je vševědoucí, takže věděl, co jeho výtvor lidem způsobí. Jahve také lidi explicitně soudí a rozhoduje, kdo si zaslouží jít do ráje a kdo ne. Takže vyznáváte boha jiného. Jak jste k němu přišla?
Co to znamená, že máme božské schopnosti? A pokud mluvíte o něčem, k čemu, jak sama říkáte, má přístup každý člověk, proč tomu říkáte "božské" schopnosti? Mně by dávalo smysl, že tomu by se mělo říkat "lidské schopnosti", ne?


Antis
19.08.2016

@Kulhavá:

"Pokud hledáte pravdu o sobě, o životě, o své cestě životem a máte mysl i srdce otevřené pak Vám tato kniha pomůže nalézt odpovědi. Kniha se mi četla hůře než knihy na stejné téma od J. a E. Hicks."

Pokud hledáte pravdu o čemkoli, podívejte se na všechny možnosti a zhodnoťte argumety a důkazy. Pokud to uděláte poctivě a s otevřenou myslí, přestanete věřit jak Hicksovým (vážně, lidé, kteří si udělají ze svého "osvíceného učení" doslova obchodní značku, si zaslouží velkou skepsi, co se jejich motivů týče), tak Walschovi. Pokud by to udělali všichni lidé na světě, ezoterika, včetně její podskupiny, náboženství, přestane existovat. Jenže lidé, kteří se ohánějí otevřenou myslí, velmi často odmítají skutečně dojít tam, kam je tato cesta zavede. Pak si začnou vymýšlet všelijaké výmluvy, jen aby nemuseli přiznat, že se mýlili. To už ale s otevřenou myslí nemá pranic společného, a tak se z nich stávají hloupí pokrytci.

Co znamená výraz "otevřené srdce", popřípadě jak se liší od otevřené mysli nevím, rád bych slyšel, co tím myslíte.

Antis
15.04.2016

@vladceTyran:

Za prvé, pravopis. Děkuji =)

Za druhé, otroctví v církvi bylo především proto, protože ho nařizuje bible. Jestli mě paměť neklame, je to hned někde v knize Mojžíšově.

Za třetí, víru dnes ničí především to, že je naprosto nepodložená, bez jakýchkoli kořenů v realitě. Viděl a četl jsem už hodně pokusů dát víře v dnešním světě místo, ale všechny byly marné. Víra vymře a lidstvo se snad konečně posune dál.

Pěkný den.