Kéčara: autobiografie mystika diskuze
Květoslav Minařík
Svůj životopis napsal autor po delším váhání a jako poslední ze základních děl. Z obsahu : chci vypravovat o svém životě. Nemyslím přitom výhradně na vnější data a události, nýbrž spíše na život vnitřní. Tento můj život mohou lidé posuzovat, jak chtějí, já jím doplňuji nauku, kterou jsem jim předložil v jiných knihách. Vydavatel jménem autora prosí čtenáře, aby Kéčaru nečetli jako první dílo K. Minaříka, ale teprve když poznali přinejmenším jednu jinou jeho knihu a byli jí kladně zaujati. Jinak by u nich mohly vzniknout nezdravé názory jak na autora, který zde bez obalu vysvětluje své zcela mimořádné, neopakovatelné osobní mystické prožitky i vnější běh svého života, tak na nauku obsaženou v ostatních jeho dílech.... celý text
Diskuze o knize (5)
Přidat komentář
Mr.BFU: Četl jsem obě a ta od Studeného byla mnohem chytlavější. To je možná způsobené tím, že je stručnější a bez poznámek. Přesto ve mě vyvolala mnohem více intenzivní prožitek než Kečara od Canopusu.
Bohužel knihy jsou sloučené a tak se tvá poznámka objevila i pod správným vydáním. Jenže když se vydání oddělí, tak dřív nebo později to nějaký aktivní blbec sloučí. Možná by tak bylo lepší dát tvůj příspěvek přímo do anotace Kečary z roku 1992.
@Eldar80 Nevím zda je jiná, neboť jsem ji ještě nečetl. Upozornění jsem uvedl z důvodu popisu (obrázek, vydání) knihy v databaziknih, která je plagiátem. Pokud se mi podaří Kečaru přečíst, pak budu číst rozhodně originál. Pan Studený ve mně nebudí důvěru. A jak známo, i drobná změna může mít dalekosáhlé následky.
Tato kniha jest neoprávněně vydaným podvrhem pana Studeného více viz. http://canopus.cz/podvrhy/t_kecara.html
Autorovy další knížky
1990 | Přímá stezka |
1990 | Beseda bohů: Psychologie skutečnosti |
1991 | Jóga v životě současného člověka |
1994 | Pataňdžaliho jógasútra |
1995 | Mahájánské texty |
Eldar80: A ten aktivní blbec budu velmi pravděpodobně já, protože kniha má ISBN, je to ta samá kniha (rozšíření o vynechané části, nový překlad nebo dodání poznámek kohokoliv obvykle není důvodem tvrdit, že se jedná o nové dílo a nikoliv nové vydání) a není to plagiát. Plagiát je, když někdo neoprávněně vydává cizí dílo za vlastní, což není tento případ. Kdo směl nebo nesměl knihu vydat je otázka pro právníky (a žádný závěr by nezměnil skutečnost, že tatáž kniha oficiálně existuje ve dvou vydáních). Pro čtenáře je to zajímavost (na to je tu kategorie) či případně námět na planou diskusi (na to taky).