Blender - naučte se 3D grafiku hodnocení
Pavel Pokorný
Každý (i začínající) uživatel osobního počítače se setkává s počítačovou grafikou, ať už je to přímo v operačním systému nebo některých programových aplikacích. S výkonovým nárůstem počítače se stále více uplatňuje 3D počítačová grafika. Ta v současné době nachází uplatnění v oblastech CAD/CAM, počítačových hry nebo při reklamní a filmové tvorbě a jedná se bezesporu o velice zajímavou oblast, která láká mnohé počítačové uživatele. Celý obsah této knihy pojednává o programu Blender. Jde o volně šířitelný, multiplatformní (dostupný pro několik operačních systémů) a zároveň hardwarově nenáročný poměrně silný nástroj určený pro práci s 3D grafikou. Umožňuje modelovat jednotlivé objekty i sestavovat rozlehlé scény. A to vše dokáže vyrenderovat (pokud chceme, tak i s využitím raytracingu) do jednoho z mnoha druhů bitmapových obrázků. Blender toho ale nabízí mnohem více. Kromě jiného, podporuje i tvorbu animací a disponuje mnohými animačními nástroji. Výstupem vaší tvorby tak může být i velmi složitá animace. Kniha "Blender - naučte se 3D grafiku" vás tímto vším provede. Je určena jak začínajícím, tak i středně pokročilým uživatelům, kteří by chtěli do světa 3D grafiky proniknout bez velké finanční investice. Může být průvodcem nejen těm z vás, kteří by se chtěli v budoucnu této oblasti věnovat profesionálně, ale i nadšencům, kteří berou 3D grafiku jako koníčka a chtějí si udělat představu o tom, co vlastně práce 3D grafika nebo animátora obnáší. Kniha však může být užitečná i těm, kteří se už s nějakým obdobným 3D programem (pravděpodobně komerčním) setkali. Takoví uživatelé pak mohou srovnat nástroje Blenderu s těmi, kterými disponuje program, který znají. A možná budou překvapeni, co vše se dá v programu Blender provádět na to, že nestojí ani korunu.... celý text
5 |
|
0 x |
4 |
|
1 x |
3 |
|
0 x |
2 |
|
0 x |
1 |
|
0 x |
|
0 x |
Hodnocení knihy Blender - naučte se 3D grafiku: 80 %
Počet hvězdičkových hodnocení: 1
Každý uživatel musí ohodnotit alespoň 20 knih, aby se jeho hodnocení začalo započítávat do výsledného hodnocení. Z toho důvodu se může lišit počet započítaných hodnocení v grafu nahoře, se všemi hodnotícími níže. Ti, jejichž hodnocení se zatím nezapočítává, mají za svou přezídvkou označení (n).
Autorovy další knížky
2006 | Blender - naučte se 3D grafiku |
2008 | DirectX - začínáme programovat |
2004 | Základy počítačové grafiky |
2005 | Cvičení z počítačové grafiky - Blender, Povray |
2010 | Objektově orientované programování v C++ |