Proč školství a jeho aktéři selhávají - Kognitivní krajiny a nacionalismus hodnocení

Proč školství a jeho aktéři selhávají - Kognitivní krajiny a nacionalismus
https://www.databazeknih.cz/img/books/43_/435229/bmid_proc-skolstvi-a-jeho-akteri-selhava-fuw-435229.jpg 5 1 1

Proč reformy školství jsou často neúspěšné? Proč je prostředí škol v podstatě toxické a systémově brání procesu vzdělávání? Proč přes upřímnou snahu osvícených ředitelů a učitelů změnit tvář školy nedochází k její faktické transformaci? Kniha dokládá, že reformy zasahují pouze povrch škol. Jádro instituce školy řídí racionalita, která je spojená s industriální nacionalistickou érou. Tato racionalita je na mnoha úrovních – od státní, přes regionální až po úroveň každodenního jednání všech aktérů – v rozporu se strukturou globalizujícího se světa, s jeho síťovou a nehierarchickou povahou. V tomto novém světě je instituce školy stále institucí, která systémově normuje a homogenizuje obyvatelstvo a vylučuje všechny nepřizpůsobivé. Stojíme na prahu zcela nové éry, ale školy duní rytmem 19. století.... celý text

5
1 x
4
0 x
3
0 x
2
0 x
1
0 x
ztráta času  
0 x

Hodnocení knihy Proč školství a jeho aktéři selhávají - Kognitivní krajiny a nacionalismus: 100 %
Počet hvězdičkových hodnocení: 1


Každý uživatel musí ohodnotit alespoň 20 knih, aby se jeho hodnocení začalo započítávat do výsledného hodnocení. Z toho důvodu se může lišit počet započítaných hodnocení ve statistice nahoře, se všemi hodnotícími níže.

Štítky knihy

školství

Autorovy další knížky

Radim Šíp
česká, 1975
2008  80%Kalokagathia
2008  100%Richard Rorty: Pragmatismus mezi jazykem a zkušeností
2010  0%Pragmatismus a dekonstrukce v anglo-americké filozofii
2013  80%Výzkumné metody v pedagogické praxi
2019  100%Proč školství a jeho aktéři selhávají - Kognitivní krajiny a nacionalismus