Proč školství a jeho aktéři selhávají - Kognitivní krajiny a nacionalismus

Proč školství a jeho aktéři selhávají - Kognitivní krajiny a nacionalismus
https://www.databazeknih.cz/img/books/43_/435229/bmid_proc-skolstvi-a-jeho-akteri-selhava-fuw-435229.jpg 5 1 1

Proč reformy školství jsou často neúspěšné? Proč je prostředí škol v podstatě toxické a systémově brání procesu vzdělávání? Proč přes upřímnou snahu osvícených ředitelů a učitelů změnit tvář školy nedochází k její faktické transformaci? Kniha dokládá, že reformy zasahují pouze povrch škol. Jádro instituce školy řídí racionalita, která je spojená s industriální nacionalistickou érou. Tato racionalita je na mnoha úrovních – od státní, přes regionální až po úroveň každodenního jednání všech aktérů – v rozporu se strukturou globalizujícího se světa, s jeho síťovou a nehierarchickou povahou. V tomto novém světě je instituce školy stále institucí, která systémově normuje a homogenizuje obyvatelstvo a vylučuje všechny nepřizpůsobivé. Stojíme na prahu zcela nové éry, ale školy duní rytmem 19. století.... celý text

Přidat komentář

Štítky knihy

školství

Autorovy další knížky

Radim Šíp
česká, 1975
2008  80%Kalokagathia
2008  100%Richard Rorty: Pragmatismus mezi jazykem a zkušeností
2010  0%Pragmatismus a dekonstrukce v anglo-americké filozofii
2013  80%Výzkumné metody v pedagogické praxi
2019  100%Proč školství a jeho aktéři selhávají - Kognitivní krajiny a nacionalismus