Studentské posuzování kvality výuky na celouniverzitní úrovni hodnocení
Jiří Mareš
Autoři strukturovaně a poměrně vyčerpávajícím způsobem analyzují a kriticky hodnotí současné vědecké poznatky a výsledky empirického šetření věnované studentskému posuzování výuky. Podnětná je analýza hodnotících standardů v Austrálii. Důsledně zastávají názor, že existují dva způsoby hodnocení - sumativní a formativní; uvádějí jejich pozitiva a způsoby využití. Studentské hodnocení výuky by mělo buď informovat o současném stavu (na základě určitých parametrů) nebo formativně působit na objekty hodnocení. Studentské hodnocení by se nemělo změnit na výhradní nástroj personální politiky VŠ instituce, mělo by analyzovat současnou situaci a naznačit cesty jejího zlepšení. Za pozitiva publikace lze považovat především komplexnost odborného teoretického i empirického zaměření a aplikovatelnost formulovaných závěrů do prostředí VŠ institucí. Praktická realizace uvedených doporučení pro studentské celouniverzitní hodnocení - s využitím podnětů ze zahraničních odborných pramenů - zásadně přispěje k vytvoření efektivního celouniverzitního systému studentského hodnocení výuky.... celý text
Zatím zde nejsou žádná hvězdičková hodnocení. Knihu můžete ohodnotit hvězdičkami pod její obálkou.
Štítky knihy
pedagogika vzdělávání, edukace vysoké školy, univerzity
Autorovy další knížky
2008 | Pedagogický slovník |
2007 | Psychologie pro učitele |
2013 | Pedagogická psychologie |
1998 | Styly učení žáků a studentů |
1990 | Sociální a pedagogická komunikace ve škole |