Všude a nikde: vliv elektronických médií na sociální chování hodnocení

Všude a nikde: vliv elektronických médií na sociální chování
https://www.databazeknih.cz/img/books/30_/307018/vsude-a-nikde-vliv-elektronickych-m-ykE-307018.jpg 4 3 3

Kniha Všude a nikde, která vyšla poprvé v roce 1985, patří bez nadsázky ke klasickým titulům mediální knižnice. Joshua Meyrowitz, americký profesor komunikace na University of New Hampshire, v ní nápaditě a živě shrnul dramaturgickou sociologii Ervina Goffmana a technologický determinismus Marshalla McLuhana. Elektronická média podle něj vytvářejí nové a bezprecedentní sociální situace, v nichž navazujeme vztahy a předvádíme se, aniž bychom byli svázáni příslušností ke konkrétní fyzické nebo společenské lokalitě. Díky - nebo kvůli - elektronickým médiím se nacházíme všude a současně nikde. Elektronická média, která nás oslovují především obrazy a zvuky, nejsou před nikým "uzamčena" abstraktním kódem vyžadujícím různé úrovně gramotnosti, jako je třeba písmo. Dovolují vstoupit dovnitř prakticky každému, což s sebou však nese také zánik tajemství. Nastolují "smíšené situace", v nichž se dříve neznámé a pouze tušené stává běžně dostupným. Meyrowitz podrobně popisuje zejména zánik tajemství mezi světy mužů a žen, dětí a dospělých a veřejnosti a jejích politických vůdců.... celý text

Literatura naučná Sociologie, společnost
Vydáno: , Karolinum
Originální název:

No Sense of Place: The Impact of Electronic Media on Social Behavior, 1985


více info...
5
0 x
4
2 x
3
1 x
2
0 x
1
0 x
0 x

Hodnocení knihy Všude a nikde: vliv elektronických médií na sociální chování: 73 %
Počet hvězdičkových hodnocení: 3


Každý uživatel musí ohodnotit alespoň 20 knih, aby se jeho hodnocení začalo započítávat do výsledného hodnocení. Z toho důvodu se může lišit počet započítaných hodnocení v grafu nahoře, se všemi hodnotícími níže. Ti, jejichž hodnocení se zatím nezapočítává, mají za svou přezídvkou označení (n).

Autorovy knížky

Joshua Meyrowitz
americká, 1949
2006  73%Všude a nikde: vliv elektronických médií na sociální chování