Všude a nikde: vliv elektronických médií na sociální chování bazar

Všude a nikde: vliv elektronických médií na sociální chování
https://www.databazeknih.cz/img/books/30_/307018/vsude-a-nikde-vliv-elektronickych-m-ykE-307018.jpg 4 3 3

Kniha Všude a nikde, která vyšla poprvé v roce 1985, patří bez nadsázky ke klasickým titulům mediální knižnice. Joshua Meyrowitz, americký profesor komunikace na University of New Hampshire, v ní nápaditě a živě shrnul dramaturgickou sociologii Ervina Goffmana a technologický determinismus Marshalla McLuhana. Elektronická média podle něj vytvářejí nové a bezprecedentní sociální situace, v nichž navazujeme vztahy a předvádíme se, aniž bychom byli svázáni příslušností ke konkrétní fyzické nebo společenské lokalitě. Díky - nebo kvůli - elektronickým médiím se nacházíme všude a současně nikde. Elektronická média, která nás oslovují především obrazy a zvuky, nejsou před nikým "uzamčena" abstraktním kódem vyžadujícím různé úrovně gramotnosti, jako je třeba písmo. Dovolují vstoupit dovnitř prakticky každému, což s sebou však nese také zánik tajemství. Nastolují "smíšené situace", v nichž se dříve neznámé a pouze tušené stává běžně dostupným. Meyrowitz podrobně popisuje zejména zánik tajemství mezi světy mužů a žen, dětí a dospělých a veřejnosti a jejích politických vůdců.... celý text

Literatura naučná Sociologie, společnost
Vydáno: , Karolinum
Originální název:

No Sense of Place: The Impact of Electronic Media on Social Behavior, 1985


více info...

Bazar (0)

Zatím zde není žádný nabídkový inzerát.
Když se přihlásite, můžete vložit poptávkový inzerát.


Autorovy knížky

Joshua Meyrowitz
americká, 1949
2006  73%Všude a nikde: vliv elektronických médií na sociální chování