Vyšetrovacie metodiky v regabilitácii hodnocení
Anton Gúth
Text je doplnĕn 325 obrázky, ze kterých vĕtšina je nově nafotografována pro potřeby této učebnice. Jen některé, ilustračně výhodné, jsou přebrány z jiných publikací. Tématicky je prezentovaná diagnostika rozložena do čtyř základních celků: vyšetřování v oblasti léčebné rehabilitace, vyšetřování v oblasti pracovní rehabilitace a vyšetřování v oblasti psychosociální a výchovné rehabilitace. Tato učebnice provází čtenáře problematikou, kterou se propracuje k rehabilitačnímu vyhodnocení u vyšetřovaného pacienta. Neklade si tedy za úkol poskytovat komplexní anatomický, patologickoanatomický, patologickofyziologický, kineziologický, případně etiologický soubor informací, ale je napsána s vědomím, že čtenář tyto základní informace již získal v průběhu studia jiných odborných předmětů. Přesto možno říci, že podává ucelený pohled na danou problematiku studujícimu čtenáři - či již v pregraduálním studiu nebo v průběhu postgraduálního studia. Učebnice je tedy koncipována jako komplexní informace pro studenta, fyzioterapeuta, rehabilitačního pracovníka, rehabilitačního asistenta, atestanta a pod., který bude pracovat v tímu s rehabilitačním lékařem a je proto aspoň okrajově informovaný, co tento lékař dělá, jaké postupy používá, musí mu též rozumět, aby nedocházelo k šumům a hlavně ke ztrátám informací. Je totiž zřejmé, že jak na straně fyzioterapeuta, tak i na straně rehabilitačního lékaře se o dané problematice zhromažďuje množství informací z rozličných úhlů pohledu a pro dobro pacienta je potřebné, aby obě strany měly na dané téma společnou řeč. Jsou zařazeny mnohé nové celky - v případě testování svalové síly možno hovořit o nových kapitolách, ktoré byly v předchozích pracích jen okrajově spomenuty. Jsou zařazeny mnohé dosud nepublikované testy potřebné pro rehabilitační praxi. Na publikaci si možno cenit i to, že překonala určitý druh animozity a podává na několika stranách a obrázcích stručný přehled novodobé historie našeho oboru. Výhodou je i zařazení kapitoly s koncepcí oboru. Pro potřeby vědecké práce je prospešná část uvedená na závěr učebnice, která se věnuje statistickému zpracování a ilustrativně uvádí jednotlivé kroky, které musí autor udělat při sestavování často používané dotazníkové metody.... celý text
5 |
|
1 x |
4 |
|
0 x |
3 |
|
0 x |
2 |
|
0 x |
1 |
|
0 x |
|
0 x |
Hodnocení knihy Vyšetrovacie metodiky v regabilitácii: 100 %
Počet hvězdičkových hodnocení: 1
Každý uživatel musí ohodnotit alespoň 20 knih, aby se jeho hodnocení začalo započítávat do výsledného hodnocení. Z toho důvodu se může lišit počet započítaných hodnocení v grafu nahoře, se všemi hodnotícími níže. Ti, jejichž hodnocení se zatím nezapočítává, mají za svou přezídvkou označení (n).
Autorovy další knížky
2005 | Liečebné metodiky v rehabilitácii |
2011 | Bolesť a škola chrbtice |
2008 | Vyšetrovacie metodiky v regabilitácii |
2006 | Výchovná rehabilitácia alebo Ako učiť Pilatesa v škole chrbtice |
2006 | Propedeutika v rehabilitácii pre fyzioterapeutov |