Vyšetrovacie metodiky v regabilitácii bazar
Anton Gúth
Text je doplnĕn 325 obrázky, ze kterých vĕtšina je nově nafotografována pro potřeby této učebnice. Jen některé, ilustračně výhodné, jsou přebrány z jiných publikací. Tématicky je prezentovaná diagnostika rozložena do čtyř základních celků: vyšetřování v oblasti léčebné rehabilitace, vyšetřování v oblasti pracovní rehabilitace a vyšetřování v oblasti psychosociální a výchovné rehabilitace. Tato učebnice provází čtenáře problematikou, kterou se propracuje k rehabilitačnímu vyhodnocení u vyšetřovaného pacienta. Neklade si tedy za úkol poskytovat komplexní anatomický, patologickoanatomický, patologickofyziologický, kineziologický, případně etiologický soubor informací, ale je napsána s vědomím, že čtenář tyto základní informace již získal v průběhu studia jiných odborných předmětů. Přesto možno říci, že podává ucelený pohled na danou problematiku studujícimu čtenáři - či již v pregraduálním studiu nebo v průběhu postgraduálního studia. Učebnice je tedy koncipována jako komplexní informace pro studenta, fyzioterapeuta, rehabilitačního pracovníka, rehabilitačního asistenta, atestanta a pod., který bude pracovat v tímu s rehabilitačním lékařem a je proto aspoň okrajově informovaný, co tento lékař dělá, jaké postupy používá, musí mu též rozumět, aby nedocházelo k šumům a hlavně ke ztrátám informací. Je totiž zřejmé, že jak na straně fyzioterapeuta, tak i na straně rehabilitačního lékaře se o dané problematice zhromažďuje množství informací z rozličných úhlů pohledu a pro dobro pacienta je potřebné, aby obě strany měly na dané téma společnou řeč. Jsou zařazeny mnohé nové celky - v případě testování svalové síly možno hovořit o nových kapitolách, ktoré byly v předchozích pracích jen okrajově spomenuty. Jsou zařazeny mnohé dosud nepublikované testy potřebné pro rehabilitační praxi. Na publikaci si možno cenit i to, že překonala určitý druh animozity a podává na několika stranách a obrázcích stručný přehled novodobé historie našeho oboru. Výhodou je i zařazení kapitoly s koncepcí oboru. Pro potřeby vědecké práce je prospešná část uvedená na závěr učebnice, která se věnuje statistickému zpracování a ilustrativně uvádí jednotlivé kroky, které musí autor udělat při sestavování často používané dotazníkové metody.... celý text
Bazar (0)
Zatím zde není žádný nabídkový inzerát.
Když se přihlásite, můžete vložit poptávkový inzerát.
Autorovy další knížky
2005 | Liečebné metodiky v rehabilitácii |
2011 | Bolesť a škola chrbtice |
2008 | Vyšetrovacie metodiky v regabilitácii |
2006 | Výchovná rehabilitácia alebo Ako učiť Pilatesa v škole chrbtice |
2006 | Propedeutika v rehabilitácii pre fyzioterapeutov |