Železnice přes hřeben Bílých Karpat
Viliam Matuška ml. , Leoš Tomančák
Rozpadem Rakousko-Uherska a vznikem Československého státu bylo nutné změnit hlavní směry výstavby železnic. Spojením Západ – Východ se mladá republika měla vypořádat nejen s hlediskem obranným, ale i s nutností urychlené industrializace jejích východních částí. Trať z Veselí nad Moravou do Nového Města nad Váhom patřila vedle Košicko-bohumínské trati mezi ty nejvýznamnější. Kniha sice úsporně, ale o to konkrétněji představuje její vývoj a historii výstaby včetně provozu na ní. Nevyhýbá se popisům železničních staveb, nasazení vozidel nebo osudům zaměstnanců, kteří zde sloužili a slouží.... celý text
5 | 0 | |
4 | 1 | |
3 | 0 | |
2 | 0 | |
1 | 0 | |
odpad | 0 |
Každý uživatel musí ohodnotit alespoň 20 knih, aby se jeho hodnocení začalo započítávat do výsledného hodnocení. Z toho důvodu se může lišit počet započítaných hodnocení ve statistice nahoře, se všemi hodnotícími níže.