Agenda setting: nastolovaní agendy - masová média a veřejné mínění
Maxwell McCombs
Kniha představuje jeden ze základních konceptů současných mediálních studií, který navazuje na myšlenky klasika mediálních teorií W. Lippmana. Někdy až neomezená moc médií a její účinky na publikum se odvíjejí především od toho, jaká témata ve své agendě vybírají jako ústřední a jaké mínění si o nich vytváří veřejnost. Otázka zní, proč vyzvedávají převážně tzv. černou kroniku a negativní zprávy a nepřispívají spíše k diferencované politické orientaci a zasvěcenému názoru veřejnosti. Autor je zakladatelem teorií týkajících se konceptu agenda setting. Ve své knize shrnuje stovky mediálních výzkumů na toto téma a kritickým způsobem se zabývá prameny a dopadem agendy nastolované médii. Kniha je určena studentům mediálních studií, politologie a sociologie.... celý text
Literatura naučná
Vydáno: 2009 , PortálOriginální název:
Setting the Agenda. The Mass Media and Public Opinion
více info...
Přidat komentář
Štítky knihy
masmédia (tisk, rozhlas, TV, internet) sociologie
Autorovy knížky
2009 | Agenda setting: nastolovaní agendy - masová média a veřejné mínění |
Průlomové dílo na téma nastolování agendy, detailně seznamuje čtenáře s tím, jak média (zejména zpravodajská) ovlivňují své diváky. Taktéž podává přehled o historickém vývoji výzkumu toho tématu a srozumitelným způsobem popisuje základní teze, kterými se výzkum této problematiky řídí. Ač se jedná o odborné dílo, kniha je čtivá a přístupná i laickému čtenáři. Doporučuji každému, koho toto téma zajímá.