-

Agenda setting: nastolovaní agendy - masová média a veřejné mínění přehled

Agenda setting: nastolovaní agendy - masová média a veřejné mínění
https://www.databazeknih.cz/img/books/11_/110854/agenda-setting-110854.png 4 7 7

Kniha představuje jeden ze základních konceptů současných mediálních studií, který navazuje na myšlenky klasika mediálních teorií W. Lippmana. Někdy až neomezená moc médií a její účinky na publikum se odvíjejí především od toho, jaká témata ve své agendě vybírají jako ústřední a jaké mínění si o nich vytváří veřejnost. Otázka zní, proč vyzvedávají převážně tzv. černou kroniku a negativní zprávy a nepřispívají spíše k diferencované politické orientaci a zasvěcenému názoru veřejnosti. Autor je zakladatelem teorií týkajících se konceptu agenda setting. Ve své knize shrnuje stovky mediálních výzkumů na toto téma a kritickým způsobem se zabývá prameny a dopadem agendy nastolované médii. Kniha je určena studentům mediálních studií, politologie a sociologie.... celý text

Literatura naučná
Vydáno: , Portál
Originální název:

Setting the Agenda. The Mass Media and Public Opinion


více info...

Můj komentář

Zatím jste nenapsal(a) svůj komentář ke knize Agenda setting: nastolovaní agendy - masová média a veřejné mínění. Přihlašte se a napište ho.


Nové komentáře (1)

Tatsume
03.06.2016

Průlomové dílo na téma nastolování agendy, detailně seznamuje čtenáře s tím, jak média (zejména zpravodajská) ovlivňují své diváky. Taktéž podává přehled o historickém vývoji výzkumu toho tématu a srozumitelným způsobem popisuje základní teze, kterými se výzkum této problematiky řídí. Ač se jedná o odborné dílo, kniha je čtivá a přístupná i laickému čtenáři. Doporučuji každému, koho toto téma zajímá.


Související novinky (0)

Zatím zde není žádná související novinka.


Citáty z knihy (0)

Zatím zde není žádný citát z knihy.


Kniha Agenda setting: nastolovaní agendy - masová média a veřejné mínění v seznamech

v Přečtených10x
v Knihotéce2x
v Chystám se číst1x
v Chci si koupit1x

Štítky knihy

masmédia (tisk, rozhlas, TV, internet) sociologie

Autorovy knížky

Maxwell McCombs
americká, 1938
2009  71%Agenda setting: nastolovaní agendy - masová média a veřejné mínění