Asterion - Sedmý živel
kolektiv autorů
Asterion - herní řada série
< 14. díl >
Asterion se změnil. Světlonoši jsou minulostí. Umrlčí království padlo. Jenomže nemrtví přetrvávají. Pomůže vaše družina nekromantům vybudovat Nové Umrlčí království v Nedostupných horách? Nebo naopak zarazí pánům mrtvých do rakve poslední hřebík? Asterionský modul Sedmý živel obsahuje revidovanou verzi oblíbeného modulu Nemrtví a světlonoši, ale také mnoho nových informací, které vypovídají o změnách, které se na Asterionu udály a přibližují život nekromantů v jejich nové říši. Modul je určen hráčům Dračího doupěte a Dračího doupěte 2, stejně jako dalším fanouškům RPG a fantasy literatury.... celý text
Přidat komentář
Asterion se hodně změnil. Hodně do temna. Skvěle čtivé, pokud jste fanoušek starého Asterionu, je tohle skvělý loveletter přesně pro vás.
Dlouhou dobu jsem se těšil na nové informace o Umrlčím království a dalších tajů nekromancie. Hltám každou novou informaci, která se udála od posledního vydání Nemrtví a světlonoši a jen žasnu jak je svět DrD tvárný a obrovský. Nejsem nějak velký hráč, ale velmi mě baví si jen číst v modulech a přemýšlet nad spletitostí světa. Klidně bych uvítal i dvojnásobně, možná i trojnásobně větší obsah :-) Za mě je to 100%
Z tohoto herního modulu pro svět Asterion mám rozporuplné pocity. Začít bych mohl už jen celkovým vzhledem s nezajímavou obálkou v čele, prázdným hřbetem knihy a vlastně i jakousi celkovou „laciností“. Když si vzpomenu, jak vymazlené byly příručky Asterionu vydávané v minulosti, je to celkem propad. Ale nejspíš se očekává, že takovou knihu si člověk pořídí hlavně kvůli obsahu. Měla by totiž navazovat na legendární modul Nemrtví a světlonoši, populární v dobách, kdy si řada hráčů více či méně ujížděla na Dračím doupěti. A já bohužel nejsem přesvědčen, že by se to svazku Sedmý živel kdovíjak podařilo. Velkým problémem této knihy je, že místo aby v prvé řadě přinesla něco nového, stále se obrací zpět k minulosti. To sice nemusí být nutně na závadu - ti kdo staré Umrlčí království neznají, získají jeho přesný popis - ale nová podoba říše nekromantů mi tak přišla díky proudu přepracovaných nápadů, informací a změn po chvíli krapet nepřehledná. A to i přes přiloženou mapu.
Co hůř, veškeré změny a fungování říše využije Vypravěč jen u skupiny hráčů, kteří chtějí hrát postavy v prezentované temné říši intrik a nemrtvých; a to aniž by se čtenáři dostalo jediného konkrétního questu! Nad podobnou věcí jsem se durdil už kdysi u NAS, takže ve výsledku z knihy jako celku výraznou inovaci necítím. I ty ilustrace zůstaly většinově stejné, co si vybavuju. Na druhou stranu mě tradičně zaujaly jednotlivé nekromantské frakce a spolky, životopisy významných nekropostav a zejména naprosto skvělý nemrtvý bestiář, který stále obsahuje celkem unikátní monstra. Jako pozitivní vidím i to, že se výrazně ubralo na popisech světlonošů, kterých v původním modulu bylo fakt hodně, byli si podobní jak vejce vejci a po všech těch nemrtvých nápadech už vlastně ani moc nezaujali.
Takže abych to shrnul - pokud ještě stále hrajete ve světě Asterion, tento modul je pro vás jako dělaný... a pokud ne, je tu skrytá spousta inspirace. Jen si ji odtud musíte pracně vyzobat.