Čteme s nečtenáři a učíme je kriticky myslet
Květuše Krüger , Kateřina Šafránková
Učitelky i učitelé mateřských i základních škol, lektoři volnočasových aktivit pro děti, vychovatelé a rodiče naleznou v této knize ucelený systém rozvoje čtenářství dětí ve věku 4–8 let. Teoretické informace o třífázovém modelu učení a metodách upravených pro tuto věkovou skupinu jsou doplněny o spoustu praktických ukázek – modelových lekcí, aktivit s knihami a textů pro řízené čtení, díky kterým děti získají ke čtení vztah a začnou rozvíjet své čtenářské dovednosti. V první části rukověti autorky vysvětlují hlavní principy programu Čteme s nečtenáři a popisují, jak vytvořit ve třídě i doma podnětné čtenářské prostředí, jaké knihy vybírat a jak vést s dětmi hovory o četbě. Také upřesňují, jak plánovat lekce s knížkami, poskytovat dětem oporu a doprovázet je k náročnějším čtenářským cílům. Praktické a návodné ukázky v druhé a třetí části publikace umožňují vyzkoušet si vše s dětmi. Lekce slouží jako vzor, jímž je možné snadno obohatit výuku.... celý text
Přidat komentář
Tato kniha je přehledným návodem, jak číst knihy s dětmi, jak s knihami pracovat...spousta nápadů, vysvětlení, vše pochopitelné nejen pro učitele, ale i pro laickou veřejnost. Pokud chcete vybírat dětem kvalitní knihy a naučit je "mít knihy rád", vřele doporučuji si tuto knihu přečíst. Děkuji autorkám.