Dějiny pedagogiky
Dana Kasperová , Tomáš Kasper
Publikace je nezbytným studijním materiálem pro studenty učitelství všech fakult a všech oborů na fakultách pedagogických.Tematizuje problematiku dějin výchovy a vzdělání v období novověku a v době moderní, sleduje období 17. až poloviny 20. století. Ukazuje hlavní mezníky vývoje evropského školství s akcentem na české země. Důraz je kladen na bouřlivou a dodnes aktuální reformně pedagogickou diskusi 20. století. Čtenář je seznámen s hlavními východisky tohoto světového i českého fenoménu, ale i s jednotlivými vybranými světovými i českými reformně pedagogickými koncepcemi. Kniha obsahuje věcný i jmenný rejstřík a hlavní doporučenou literaturu.... celý text
Přidat komentář
Kniha perfektne vyobrazuje tradíciou pedagogického myslenia a jej vývoj ako vedy v Európe. Myslenie a to, ako bola pedagogická tradícia a zmysel výchovy vo všeobecnosti chápaný a vnímaný, je dôkladne popísaný u rôznych velikánov pedagogiky - následne ich konkrétnou analýzou diel. Možno jediná vec, ktorá by sa dala vytknúť je, že dielo začína až od Jana Ámosa Komenského.
Téma dějin výchovy a vzdělávání je staré jako lidstvo samo. Zde je navíc velmi přehledně po jednotlivých etapách zpracováno. Doporučuji ke studiu pro každého studenta pedagogiky a jejích oborů.
Předkládám vlastní definici pedagogiky, pedagogického působení: Pedagogické působení je práce s kolektivem s cílem ho vzdělat.